سامسونگ تجارت پی سی خود را به لنوو می‌فروشد

شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد تجارت کامپیوترهای شخصی خود را به لنوو واگذار کند.
تبلیغات

نشریه کره‌ای The Bell گزارش جدیدی منتشر کرده است که بر اساس آن؛ دو کمپانی سامسونگ و لنوو، درباره‌ی واگذاری بخش کامپیوترهای شخصی سامسونگ به لنوو مذاکره می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این مذاکره در حال حاضر بدون هیچ‌گونه پیشنهاد مالی انجام می‌شود؛ اما سامسونگ با استخدام پل هِیستینگز  به‌عنوان یک مذاکره‌کننده‌ی قانونی، قصد دارد پیشنهادی ارائه کند. از طرف دیگر لنوو برای مذاکره، موسسه‌ مالی Freshfields Bruckhaus Deringer را معرفی کرده است. در حال حاضر جزئیات این مذاکره فاش نشده، ولی نشریه The Bell اعلام کرده است این معامله برای لنوو ۸۵۰ میلیون دلار آب می‌خورد. یکی از مدیران قبلی سامسونگ گفته است: «رابطه‌ی کاری نزدیک بین پی‌سی‌ها و پرینترها را در نظر بگیرید؛ پرواضح است که سامسونگ بعد از فروش تجارت پی‌سی خود، کم‌کم از بازار کامپیوترهای شخصی محو خواهد شد.»

سامسونگ قصد دارد علاوه بر فروش بخش پی‌سی، تجارت پرینتر خود را نیز با قیمتی در حدود یک میلیارد دلار به اچ‌پی بفروشد. هنوز مشخص نیست آیا تصمیم فروش تجارت پی‌سی و پرینتر سامسونگ به ماجرای غم‌انگیز گلکسی نوت 7 ارتباط دارد یا خیر. بر کسی پوشیده نیست که ماجرای گلکسی نوت 7، میلیاردها دلار برای سامسونگ هزینه داشت، اما همچنان برند این کمپانی طرفداران زیادی دارد.

از طرف دیگر؛ لنوو همچنان یکی از بازیگران مهم دنیای کامپیوترهای شخصی است و کماکان با سری یوگا به پیشتازی خود ادامه می‌دهد.

باید یادآوری کنیم سامسونگ به‌تازگی با مبلغ ۸ میلیارد دلار، کمپانی آمریکایی هارمن را تصاحب کرده که در زمینه‌ی تجهیزات صوتی، برندی شناخته‌شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات