Samsung SDI هنوز درگیر موضوع انفجار باتری گلکسی نوت 7 است

پنج‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با وجود اینکه سامسونگ در حال گذار از مشکلات گلکسی نوت ۷ است؛ Samsung SDI با پس‌لرزه‌های این جریان دست و پنجه نرم می‌کند.
تبلیغات

تابستان سال جاری میلادی را می‌توان به عنوان یکی از تاریک‌ترین صفحات در تاریخ کمپانی سامسونگ دانست. پس از انفجار گلکسی نوت ۷ که نهایتا به توقف تولید این محصول و جمع‌آوری آن از بازار منتهی شد؛ سامسونگ در تلاش است این موضوع را پشت سر بگذارد و به حیات خود ادامه دهد، حال آنکه پس‌لرزه‌های انفجار باتری گلکسی نوت ۷، هنوز Samsung SDI را درگیر خود کرده و مشکلاتی را برای این کمپانی -که زیرمجموعه‌ای از سامسونگ به شمار می‌رود- ایجاد کرده است. همان‌طور که می‌دانید؛ Samsung SDI مسئول تولید باتری‌هایی است که در گلکسی نوت ۷ مورد استفاده قرار گرفته بودند. Samsung SDI پس از ماجرای نوت ۷ درصدد جلب اعتماد دوباره‌ی مشتریانی است که با این کمپانی همکاری می‌کردند. در کنار اعتمادسازی دوباره برای مشتریان پیشین، باید نظر مشتریان جدید را نیز جلب کرد.

Samsung SDI در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک با NEC ژاپن تأسیس شد که هدف از آن تولید لوله‌های خلأ در سال ۱۹۷۰ بود. تولیدات Samsung SDI؛ از قبیل نمایشگر‌های مورد استفاده در تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند، کمک شایانی به سامسونگ در عرضه‌ی محصولات می‌کنند.

اما این روزها سامسونگ اس دی آی با چالش‌های زیادی از سوی مشتریان خود و همچنین سهامداران روبرو است. این کمپانی در کنار مشکلات جدید خود، در نظر دارد تا دامنه‌ی فعالیتش را گسترش دهد و سیستم‌های ذخیره‌ی انرژی الکتریکی را در کنار باتری مخصوص خودروهای هوشمند تولید کند.

پس از آنکه در دور اول فراخوان گلکسی نوت ۷‌ سامسونگ، این کمپانی باتری‌های تولیدشده توسط Samsung SDI را عامل انفجار خواند؛ ارزش بازار این زیرمجموعه‌ی سامسونگ بیش از یک‌پنجم کاهش پیدا کرد. همچنین این کمپانی با انتشار گزارش مالی خود برای سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، خبر از ضرر عملیاتی داد که در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده بود.

یکی از متخصصانی که در زمینه‌ی تولید باتری‌های گلکسی نوت ۷ فعال است، در این خصوص می‌گوید:

پس از اولین فراخوان گلکسی نوت ۷ سامسونگ، سایر مشتریان نیز به سراغ ما آمده‌اند و در مورد سالم بودن باتری‌های عرضه‌شده سؤال می‌پرسند. یکی از این مشتری‌ها اپل است.

سامسونگ SDI پس از اتفاقاتی که برای گلکسی نوت ۷ افتاد، تست‌هایی را روی سایر محصولاتش انجام داد تا از امنیت و کارکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ این کمپانی نتوانسته است مشکلی در سایر محصولاتش پیدا کند. این کمپانی همچنین تیم‌هایی را برای افزایش امنیت محصولاتش مأمور کرده و اجازه‌ی چک کردن عملکرد باتری را نیز به شماری از مشتریان خود داده است.

با وجود اینکه Samsung SDI مشتریان را از این بابت که محصولات آن‌ها مشکلی ندارد، مطمئن کرده است، ولی با این وجود شماری از مشتریان درصدد قطع همکاری با این کمپانی کره‌ای هستند. برای مثال می‌توان به یکی از مشتریان باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی اشاره کرد که اعلام کرده است با وجود تفاوت محصول خریداری‌شده توسط آن‌ها با محصولی که دچار مشکل شده، این کمپانی درصدد قطع همکاری با سامسونگ است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ Samsung SDI حدود ۲۵ درصد از بازار باتری‌های مورد استفاده از گجت‌های الکترونیک مصرفی با سایز کوچک را در اختیار دارد. افزایش تنوع محصولات توسط این کمپانی نیز نتوانسته است به عنوان یک استراتژی موفق در قبال نفوذ کمپانی‌های چینی در بازار باتری‌های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی موفق عمل کند و چینی‌ها ابتکار عمل را در این حوزه در دست دارند.

ارتباطات نزدیک با سامسونگ الکترونیکس و در اختیار داشتن قراردادهای همکاری با کمپانی‌هایی نظیر اپل باعث شده تا Samsung SDI سرپا بماند. بیش از یک‌سوم درآمد سامسونگ اس دی آی طی نیمه‌ی اول سال جاری میلادی توسط کمپانی‌های تحت تملک سامسونگ تأمین شده است.

هرچند استفاده از ظرفیت کمپانی‌های برادر، باعث می‌شود سامسونگ علاوه بر دست یافتن به فناوری‌های جدید، در قیمت ساخت صرفه‌جویی کند؛ اما مشکل پیش‌آمده برای گلکسی نوت ۷، ماهیت این برند را تحت تأثیر قرار داد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع داخلی؛ تقاضای سامسونگ برای افزایش ظرفیت باتری در گلکسی نوت ۷، کیفیت این باتری را تحت تأثیر قرار داده است و همین موضوع را می‌توان یکی از دلایل انفجار باتری گلکسی نوت ۷ خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات