ضریب نفوذ موبایل در ایران به ۹۹ درصد رسید؛ نزدیک به ۷۹ میلیون سیم‌کارت در دست مردم

چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ضریب نفوذ موبایل در ایران به حدود ۹۹ درصد رسیده است و نزدیک به ۷۹ میلیون سیم‌کارت در دست مردم قرار دارد.
تبلیغات

یکی از بالاترین شاخص‌های موجود در کشور و به‌ویژه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، ضریب نفوذ موبایل در کشور است.

تا پایان شهریور ۹۵، تعداد ۷۸ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۶۱۷ سیم‌کارت فعال در دست مردم قرار داشت که با توجه به آخرین آمار جمعیتی کشور، ضریب نفوذ ۹۸.۹ درصدی برای موبایل در ایران رقم زده است.

این در حالی است که تا شهریور امسال، ۱۵۰ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۳۹ سیم‌کارت توسط سه اپراتور موبایل به مردم واگذار شده است. یعنی به میزان ۱.۸۷ برابر جمعیت کشور، سیم‌کارت در کشور واگذار شده است. البته ضریب نفوذ تلفن همراه بر اساس سیم‌کارت‌های فعال‌شده (دایر شده) سنجیده می‌شود که این رقم تا شهریور امسال، برابر با ۷۸ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۶۱۷ سیم‌کارت بود.

در بین اپراتورهای ایرانی؛ همراه اول با ضریب نفوذ ۵۷.۲۵ درصد، بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد. همراه اول تاکنون ۶۴ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۹۳۲ سیم‌کارت واگذار کرده که از این میان تنها تعداد ۴۵ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۱ سیم‌کارت فعال است. در میان سیم‌کارت‌های فعال همراه اول، ۱۴ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۹۱ سیم‌کارت دائمی و تعداد ۳۰ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۵۹۰ سیم‌کارت اعتباری هستند.

بعد از همراه اول، ایرانسل با ضریب نفوذ ۳۹.۱۹ درصد در رتبه‌ی دوم سهم بازار قرار دارد. ایرانسل تاکنون ۷۸ میلیون و ۸۳۳ هزار  ۱۸۹ سیم‌کارت واگذار کرده که از این تعداد، ۳۱ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۸۳۷ سیم‌کارت فعال است. در بین سیم‌کارت‌های فعال‌های ایرانسل تا پایان شهریور ۹۶، تعداد ۳۱۲ هزار و ۲۸۹ سیم‌کارت دائمی فعال و ۳۰ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۵۴۸ سیم کارت فعال اعتباری وجود دارد.

رایتل نیز در بازار تلفن همراه کشور سهم ۲.۴۶ درصدی را به خود اختصاص داده است. رایتل تاکنون ۶ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۸۴۵ سیم کارت واگذار کرده که تعداد ۱ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۶۹۸ سیم‌کارت در شبکه این اپراتور فعال است. ۴۷ هزار و ۲۳۰ سیم‌کارت دائمی، ۱ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۸۵۸ سیم‌کارت اعتباری و ۱۶۵ هزار و ۶۱۱ سیم‌کارت دیتا در  شبکه‌ی رایتل فعال است.

عنوان

همراه اول

ایرانسل

رایتل

تعداد سیم کارت واگذار شده دائمی

۱۸،۴۲۲،۴۷۳

۷۷۴،۵۴۵

۱۵۹،۵۶۳

تعداد سیم کارت واگذار شده اعتباری

۴۶،۳۶۸،۹۳۲

۷۸،۰۵۸،۶۴۴

۵،۸۹۴،۷۸۴

مجموع سیم کارت واگذار شده

۶۴،۷۹۱،۴۰۵

۷۸،۸۳۳،۱۸۹

۶،۶۱۳،۸۴۵

تعداد سیم کارت فعال دائمی

۱۴،۷۸۰،۴۹۱

۳۱۲،۲۸۹

۴۷،۲۳۰

تعداد سیم کارت فعال اعتباری

۳۰،۸۳۸،۵۹۰

۳۰،۹۱۶،۵۴۸

۱،۷۴۴،۸۵۸

مجموع سیم کارت فعال

۴۵،۶۱۹،۰۸۱

۳۱،۲۲۸،۸۳۷

۱،۹۵۷،۶۹۸

ضریب نفوذ

۵۷/۲۵

۳۹/۱۹

۲/۴۶

این آمار توسط دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات