مایکروسافت حداقل مشخصات سخت‌افزاری برای استفاده از هدست‌های VR‌ را اعلام کرد

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت مایکروسافت حداقل مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز برای بهره‌گیری از هدست‌های واقعیت مجازی ویندوز ۱۰ را اعلام کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در نظر دارد تا سال آینده پشتیبانی از تجربه‌ی واقعیت مجازی را به موجب آپدیت Creators، به کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز ۱۰، اضافه کند. در حالی که اچ‌تی‌سی وایو و آکیولس ریفت از نرم‌افزار اختصاصی‌شان بهره می‌برند، مایکروسافت قصد دارد تا پلتفرم VR خود را با ویندوز هولوگرافیک توسعه دهد؛ همان محیطی که هدست هولولنز این شرکت از آن بهره می‌برد.

غول دنیای نرم‌افزار اعلام کرد که قیمت پایه‌ی هدست‌های VR ویندوز ۱۰ معادل ۲۹۹ دلار خواهد بود. این کمپانی اکنون، مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز برای PC جهت بهره‌گیری از این هدست‌ها را مشخص کرده است.

اپلیکیشن آزمون سازگاری کامپیوتر با پلتفرم VR‌مایکروسافت

مایکروسافت در جدیدترین بیلد از ویندوز ۱۰، اپلیکیشنی موسوم به "Windows Holographic First Run" را اضافه کرده است که کامپیوتر را به جهت حصول اطمینان از سازگاری آن با VR، مورد آزمایش قرار می‌دهد. وب‌سایت با آزمایش چندین کامپیوتر، اعلام کرده‌ است که حداقل مشخصات سخت‌افزاری مورد نظر مایکروسافت نسبتا پایین است:

  • ۴ گیگابایت رم 
  • پورت USB 3.0
  • یک کارت گرافیکی سازگار با DirectX 12
  • ۴ هسته‌ی پردازشی (CPU)، شامل پردازنده‌های دو هسته‌ای با Hyper-Threading

این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که علاقه‌مند به تجربه‌ی واقعیت مجازی بدون نیاز به صرف هزینه‌ی زیاد برای ارتقای کامپیوتر و خرید هدست، هستند. مایکروسافت در نظر دارد تا طی رویدادی در ماه دسامبر جزئیات بیشتری را در ارتباط با هدست‌های واقعیت مجازی خود اعلام کند. اگرچه نخستین اپلیکیشن اجرایی در بیلد‌های آزمایشی ویندوز ۱۰ حضور دارد، اما نسخه‌ی کامل Holographic Shell برای استفاده از دستگاه‌هایی مانند اچ‌تی‌سی وایو هنوز در دسترس نیست. انتظار می‌رود که طی هفته‌های آینده و زمانی که مایکروسافت، صحبت‌ را در مورد برنامه‌های خود درباره‌ی واقعیت مجازی آغاز می‌کند، نسخه‌ی کامل از پلتفرم VR را نیز در دسترس قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات