گلکسی اس 8 احتمالا به فناوری صوتی هارمن مجهز نمی‌شود

دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که گلکسی اس 8 به فناوری‌های صوتی هارمن مجهز نخواهد بود.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، سامسونگ با اعلام خبر نهایی‌سازی تصاحب شرکت ۸ میلیارد دلاری Harman International Industries باعث شگفتی بسیاری شد. البته دلیل این شگفتی، میزان مبلغ پرداختی توسط سامسونگ نیست، بلکه هدفی است که این شرکت کره‌ای از تصاحب هارمن دنبال می‌کند؛ فعالیت‌های هارمن در صنعت خودرو. اما هارمن بسیار بزرگ‌تر از این است و چندین برند فعال در حوزه‌ی سیستم‌های صوتی را در زیر چتر خود دارد که پس از نهایی شدن تصاحب شرکت مورد بحث توسط سامسونگ به فعالیت خود ادامه خواهند داد. برندهای صوتی این شرکت مانند JBL‌ و Harman/Kardon برای تقویت عملکرد صوتی دستگاه‌های مختلفی به کار گرفته شده‌اند. به‌عنوان مثال، تبلت مدیاپد ام ۳ هواوی از سیستم صوتی Harman/Kardon بهره می‌برد و برند JBL در طول سالیان اخیر در بسیاری از محصولات سری یوگا شرکت لنوو استفاده شده است.

با توجه به آنکه گلکسی اس 8 در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی خواهد شد، بسیاری معتقد هستند که پرچم‌دار جدید سامسونگ از فناوری صوتی هارمن بهره خواهد برد. چنانچه این موضوع صحت داشته باشد؛ این شرکت کره‌ای قادر به رقابت با فناوری صوتی Bang & Olufsen خواهد بود که در جی 5 ال‌جی به کار رفت و به‌احتمال زیاد در جی 6 نیز استفاده خواهد شد. اما با توجه به آنکه معامله‌ی مورد بحث هنوز نهایی نشده است و اینکه توسعه‌ی گلکسی اس 8 نیز احتمالا در حال حاضر پایان یافته است، بنابراین مجهز شدن این گوشی به فناوری صوتی هارمن، کمی دور از ذهن خواهد بود. 

در عوض به نظر می‌رسد که سامسونگ از سال ۲۰۱۸، استفاده از فناوری‌های صوتی هارمن را در دستگاه‌های خود،‌ آغاز خواهد کرد. تمام این گمانه‌زنی‌ها بر اساس گزارشی از وب‌سایت The Investor صورت گرفته‌اند که نقل قولی را به ترتیب زیر از پارک جانگ‌-هوان، نایب‌رئیس اجرایی سامسونگ، در متن خود آورده است:

چنانچه ما قصد به‌کارگیری فناوری صوتی بالارده‌ی هارمن در گوشی‌های سری گلکسی اس خود داشته باشیم، نخستین مدل از چنین گوشی‌هایی، در سال ۲۰۱۸ از راه خواهند رسید.

این موضوع برای سامسونگ، معقول به نظر می‌رسد؛ چرا که احتمالا هم‌اکنون نقشه‌ی راهی برای محصولات سال ۲۰۱۷ این شرکت ترسیم شده است و با توجه به مشکلاتی که گلکسی نوت ۷ به وجود آورد؛ آخرین چیزی که سامسونگ بدان نیاز دارد، تعجیل در اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر به دستگاهی است که باید اکنون مراحل کنترل کیفی خود را پشت سر بگذارد.

در هر صورت معامله‌ی یادشده باید در جلسه‌ی سهام‌داران به بحث گذاشته شود و پس از آن نیز مدتی طول خواهد کشید تا مراحل پایانی خود را پشت سر بگذارد، بنابراین آینده‌ی سامسونگ و هارمن در حال حاضر مبهم است و باید در سال‌های آینده منتظر نتایج معامله‌ی بین این دو شرکت باشیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات