اچ تی سی شایعات در مورد واگذاری بخش موبایل را تکذیب کرد

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی با انتشار پستی در ویبو تمام شایعات مطرح‌شده در مورد واگذاری بخش تولید گوشی‌های هوشمند این کمپانی را تکذیب کرد.
تبلیغات

بر کسی پوشیده نیست که اچ‌تی‌سی در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند دست و پنجه نرم‌ می‌کند. اچ‌تی‌سی ۱۰ به عنوان آخرین نسل از گوشی هوشمند پرچم‌دار این کمپانی در کنار سایر گوشی‌های عرضه‌شده توسط تایوانی‌ها، فروش بسیاری خوبی را برای اچ‌تی‌سی به ارمغان نمی‌آورند. کاهش فروش که منجر به کاهش درآمد برای این کمپانی شده، تایوانی‌ها را از نظر مالی در وضعیت نه‌چندان مناسبی قرار داده است؛ به‌طوری که بر اساس آخرین گزارش مالی منتشرشده توسط اچ‌تی‌سی، این کمپانی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ ضرری ۶۳ میلیون دلاری متحمل شده است.

وب‌سایت چینی MyDrivers با انتشار گزارشی مدعی شده که اچ‌تی‌سی به‌صورت جدی در پی واگذاری بخش تولید گوشی‌های هوشمند خود است. به نظر می‌رسد رقابت موجود در بازار گوشی‌های هوشمند برای اچ‌تی‌سی قابل‌هضم نیست و این کمپانی یارای همپاشدن با سایر کمپانی‌ها را در این حوزه ندارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ اچ‌تی‌سی به‌صورت جدی در پی واگذاری بخش گوشی‌های هوشمندش است و تاکنون چهار مشتری نیز برای پیشبرد این موضوع پیدا کرده است که یکی از این کمپانی‌ها تایوانی است. وب‌سایت چینی پیش‌بینی کرده است که اخبار مربوط به توافق مورد نظر هفته‌های ابتدایی سال ۲۰۱۷  اعلام شود و خانم چروانگ، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل این کمپانی نیز با این موضوع موافق است.

البته این اولین باری نیست که اخباری در خصوص واگذاری بخش تولید گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی منتشر می‌شود، به‌طوری که در سال‌های گذشته نیز شاهد انتشار اخباری این‌چنین بودیم. اچ‌تی‌سی همواره سیاست سکوت را در قبال چنین شایعاتی در پیش گرفته است و فقط به ذکر این موضوع که برنامه‌ای برای ترک بازار گوشی‌های هوشمند ندارد، اشاره کرده است. این بار نیز اچ‌تی‌سی با انتشار پستی در ویبو به تکذیب شایعات در مورد واگذاری بخش تولید گوشی‌های هوشمندش پرداخته است.

اچ‌تی‌سی پس از آنکه در سال‌های دهه‌ی ۹۰ بنیان گذاشته شد، در ابتدای سده‌ی جدید میلادی آغاز به تولید گوشی‌های هوشمند کرد. حال این کمپانی سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی واقعیت مجازی را آغاز کرده و میلیون دلار در این بخش هزینه کرده است.

نظر شما در مورد واگذاری بخش تولید گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات