سیمانتک با پرداخت ۲.۳ میلیارد دلار LifeLock را تصاحب می‌کند

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سیمانتک سرویس حفاظت از سرقت هویت LifeLock را با پرداخت بیش از ۲.۳ میلیارد دلار تصاحب می‌کند.
تبلیغات

به گزارش رویترز، سیمانتک درصدد تصاحب کمپانی آمریکایی LifeLock است که سرویس‌هایی را برای حفاظت از سرقت اطلاعاتی توسعه می‌دهد و در اختیار کاربرانش می‌گذارد. سیمانتک در پی آن است تا از این طریق فروش بسته‌ی امنیتی نورتون را افزایش دهد.

سیمانتک معمولا بسته‌ی امنیتی خود را به‌صورت پیش‌فرض روی رایانه‌های شخصی طی توافق با تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌ها نصب می‌کند؛ اما گسترش استفاده از گجت‌های موبایل باعث شده است این کمپانی با کاهش تعداد کاربرانش روبرو شود. هرچند نورتون هم‌اکنون به عنوان یک کمپانی سودده به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما فروش این شرکت به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

کرگ کلارک، مدیر ارشد اجرایی سیمانتک در این خصوص می‌گوید:

سهم نورتون همزمان با کاهش فروش بازار پی‌سی‌ها، کاهش یافته است. تصاحب لایف‌لاک درآمدی ۶۶۰ میلیون دلاری را به صورت سالیانه‌ عاید سیمانتک خواهد کرد، حال آنکه در طولانی مدت نیز نورتون و سیمانتک شاهد رشد خواهند بود.

تصاحب لایف‌لاک توسط سیمانتک را باید هم‌راستا با تلاش‌های این کمپانی برای تنوع بخشیدن به طیف محصولاتی دانست که این کمپانی عرضه می‌کند. سیمانتک آگوست سال جاری نیز کمپانی Blue Coat را مال خود کرد تا از این طریق سرویس‌های امنیتی خود را که در اینترنت عرضه می‌کند، تقویت کند. سیمانتک در ازای تصاحب Blue Coat بیش از ۴.۶۵ میلیارد دلار پرداخت کرد. کلارک پیش از این خود یکی از پست‌های بالا در بلوکت را در اختیار داشت که پس از تصاحب توسط سیمانتک، به این کمپانی منتقل شد.

لایف لاک که در آریزونای آمریکا واقع شده است، امکاناتی را از قبیل نظارت بر باز کردن حساب‌های کاربری جدید و اپلیکیشن‌هایی که با حساب‌های بانکی و اعتباری سروکار دارند، ارائه می‌کند تا از این طریق در صورت سوءاستفاده از حساب کاربری، به افراد هشدار دهد. این کمپانی با آژانس‌ها و نهادهای دولتی در کنار مؤسسات مالی و اعتباری نیز همکاری می‌کند.

با وجود اینکه نورتون نیز در زمینه‌ای که لایف‌لاک در آن فعالیت می‌کند، حضور دارد، اما این کمپانی به انداز‌ه‌ی لایف‌لاک قدرتمند نیست و به اندازه‌ی این کمپانی مشتری ندارد. لایف‌لاک بیش از ۴.۴ میلیون نفر مشترک دارد.

سیمانتک در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ کمپانی Veritas را با دریافت بیش از ۷.۴ میلیارد دلار به یک کمپانی خصوصی با نام Carlyle Group واگذار کرد. در کنار این فروش، کمپانی Silver Lake Patners نیز در دو نوبت بیش از یک میلیارد دلار به سیمانتک در قالب سرمایه‌گذاری تزریق کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات