سونی پیکچرز با نوکیا برای تولید محتوای واقعیت مجازی همکاری می‌کند

دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی پیکچرز از دوربین ۳۶۰ درجه‌ی Ozo‌ نوکیا و ابزارهای نرم‌افزاری آن برای تولید محتوای واقعیت مجازی استفاده می‌کند.
تبلیغات

خبرها حاکی از آن هستند که به‌موجب توافقی که میان سونی پیکچرز و نوکیا صورت گرفته است، کمپانی مذکور از دوربین Ozo برای ضبط، تولید، ویرایش و توزیع محتوای واقعیت مجازی استفاده خواهد کرد. این استودیو همچنین کیت توسعه‌ی نرم‌افزار Ozo Player را با اپلیکیشن Privilege Plus کمپانی Sony Pictures Home Entertainment یکپارچه خواهد کرد.

پائول ملین، نایب‌رئیس بخش رسانه‌ی دیجیتال در کمپانی Nokia Technologies، طی بیانیه‌ای در این مورد اعلام کرده است:

واقعیت مجازی یک ابزار در حال گسترش است که به‌سرعت نحوه‌ی برقراری ارتباط ما را تغییر می‌دهد و پیوند عمیقی با چگونگی تجربه کردن محتوا ایجاد می‌کند. ما از آغاز شراکت خود با سونی پیکچرز و داستان‌سراهای مستعد آن، جهت به‌کارگیری فناوری‌های خود و تولید محتوایی مانند پخش زنده‌ی سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه‌ی VR که تنها با Ozo‌ امکان‌پذیر هستند، شگفت‌زده هستیم.

نوکیا با سونی‌ پیکچرز همکاری خواهد کرد و ابزارها و فناوری‌های VR را جهت پشتیبانی از تولید محتوای واقعیت مجازی، فراهم خواهد کرد. سونی پیکچرز همچنین از Ozo Live جهت ترابرد طرفداران به رویدادهای سونی پیکچرز بهره خواهد گرفت؛ امری که بدون بهره‌گیری از Ozo Live امکان‌پذیر نیست. Ozo Live‌ برای سازندگان محتوا امکان تولید محتوای زنده و کاملا احاطه‌کننده (immersive) را از طریق ویدئوی سه‌بعدی ۳۶۰ درجه و فناوری‌های پخش صدا، فراهم می‌کند.

پیت وود، نایب‌ر‌ئیس ارشد فروش دیجیتال سونی پیکچرز، می‌گوید:

شراکت با کمپانی‌های پیشرویی مانند نوکیا، حین توسعه‌ی بازار محتوای VR و بالا بردن مقیاس تولید و توزیع محصولات ما، امری بسیار حیاتی است.

 کیت توسعه‌ی نرم‌افزار Ozo Player برای توسعه‌دهندگان امکان ساخت اپ‌ و محتوای VR‌ در هر پلتفرم بزرگی را فراهم می‌کند. این SDK از ساخت‌ اپ‌های احاطه‌کننده‌ای با بالاترین کیفیت پخش محتوای Ozo‌ -شامل صدای ۳۶۰ درجه‌ی فضایی- پشتیبانی می‌کند. این کیت همچنین امکان پشتیبانی از ویدئوهای VR استاندارد و فرمت‌های صوتی را فراهم می‌کند.

اسکات باربور، نایب‌رئیس بخش فناوری تولید سونی پیکچرز، می‌گوید:

دوربین‌های Ozo نوکیا و مجموعه‌ی ابزارهای حرفه‌ای آن‌ها، راهکاری بسیار عالی برای سازندگان محتوا به شمار می‌روند، چرا که آن‌ها به خوبی با فرایند‌های تولید و روند اجرایی کار یکپارچه می‌شوند و امکان ضبط و پخش آنی محتوای واقعیت مجازی را فراهم می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات