بررسی گوشی وی 20 ال جی

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 20 دقیقه
بررسی ال‌جی وی 20، جدیدترین پرچم‌دار شرکت کره‌ای که امکانات متنوع بسیاری را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.
تبلیغات

ال‌جی با معرفی ال‌جی جی ۵ به سراغ گوشی‌های ماژولار رفت؛ اما باتوجه‌به کیفیت بدنه‌ی نسبتا ضعیف این گوشی و البته نحوه‌ی استفاده از ماژول‌ها، نتوانست آن‌چنان که باید توجهات را به سمت خود جلب کند. اما V20 با کنار گذاشتن طراحی ماژولار و البته حفظ امکان تعویض باتری با وجود بدنه‌ی فلزی، قصد دارد با رفع مشکلات گذشته یکی از کامل‌ترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ باشد.

ال جی وی 20 / LG V20

ال‌جی وی ۱۰ یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های سال گذشته بود که البته با وجود امکانات بسیار و طراحی متفاوتی که داشت، آن‌چنان که باید موفق عمل نکرد؛ اما وی ۲۰ سعی دارد این بار با حفظ همان استانداردهای نظامی و البته طراحی متفاوت و امکانات گسترده، جای خالی ایجادشده با توقف تولید گلکسی نوت ۷ را پر کند. اما آیا فبلت ال‌جی می‌تواند خود را به‌عنوان گزینه‌ای در این زمینه مطرح کند؟ در ادامه با بررسی زومیت از جدیدترین پرچم‌دار ال‌جی همراه باشید.

بررسی ویدیویی ال‌جی وی 20 

دانلود 720p | دانلود 360p

طراحی

ال‌جی وی ۲۰ برخلاف نسل قبل خود تماما از فلز ساخته شده است. به‌شخصه طراحی وی ۱۰ سال گذشته را با وجود اینکه از جنس پلاستیک بود، بسیار می‌پسندیدم؛ چرا که متفاوت از سایر گوشی‌های هوشمند و غالبا مشابه بازار بود. اما این بار ال‌جی نیز به سراغ بدنه‌ای فلزی رفته است تا توجه غالب مردم را که حس القایی فلز را به پلاستیک ترجیح می‌دهند، به سمت خود جلب کند. البته شاید بتوان گفت ال‌جی در این زمینه موفق نیز بوده، چرا که کیفیت فلز بکار رفته در بدنه‌ی وی ۲۰ عالی است. بدنه‌ی فلزی مستحکم، حس بسیار بهتری در مقایسه با وی ۱۰ یا حتی جی ۵ به کاربر منتقل می‌کند. 

ال جی وی 20 / LG V20
ال جی وی 20 / LG V20
ال جی وی 20 / LG V20
ال جی وی 20 / LG V20

البته فلزی بودن گوشی به‌معنای کم بودن مقاومت آن نیست و وی ۲۰ نیز همانند وی ۱۰ استاندارهای نظامی را گذرانده است تا به یک گوشی مستحکم تبدیل شود و خیال کاربر را از زمین خوردن‌های احتمالی راحت کند. از طرفی برخلاف سایر گوشی‌های فلزی موجود در بازار، ال‌جی وی ۲۰، قابلیت تعویض باتری را نیز دارد که قطعا در بین پرچم‌داران کنونی، که غالبا باتری غیرقابل تعویض دارند، یک نکته‌ی بسیار خوب و مثبت تلقی می‌شود.

از طرفی جنس قاب فلزی به کار رفته نیز بسیار عالی است و برخلاف جی ۵، لایه‌ای از رنگ یا پوشش دیگری روی آن وجود ندارد تا به هنگام در دست گرفتن گوشی با خود فلز تماس داشته باشید و حس عالی لمس فلز را تجربه کنید. البته این گوشی باتوجه‌به نمایشگر دوم و البته اندازه ۵.۷ اینچی برای نمایشگر اصلی، ابعاد بزرگی دارد و کار با یک دست عملا در آن غیرممکن است. همچنین بخش‌ بالا و پایین گوشی فلزی نیستند و جنس پلاستیکی دارند؛ احتمالا این موضوع برای اخذ استاندارهای نظامی و البته آنتن‌دهی بهتر است و به دلیل همخوانی رنگ آن با بدنه‌ی فلزی، به زیبایی گوشی لطمه‌ای نزده است.

در پشت دستگاه با دوربین دوگانه و لوگوی V20 مواجه می‌شویم. البته در زیر دوربین حسگر اثر انگشت و دکمه‌ی پاور نیز، که با یکدیگر یکپارچه شده‌اند، قرار دارند. حسگر اثر انگشت عملکرد بسیار خوب و سریعی دارد و تنها لمس آن کافی است تا قفل گوشی حتی بدون نیاز به خارج شدن از حالت اسلیپ، باز شود. ماژول دوربین دوگانه با برآمدگی و ظاهری که دارد، با سادگی این بخش از گوشی همخوانی ندارد و باعث شده است زیبایی گوشی لطمه ببیند. رفع کردن برآمدگی دوربین یا استفاده از طراحی متفاوت برای قرار دادن ماژول دوربین دوگانه، می‌توانست طراحی ساده و زیبایی که بخش پشتی گوشی دارد، حفظ کند که البته در وی ۲۰ شاهد این موضوع نیستیم.

نکته‌ی جالب در مورد وی ۲۰، دکمه‌ای است که در سمت راست فریم گوشی تعبیه شده تا فقط با یک اشاره‌ی انگشت قاب پشتی گوشی را باز کنید و به باتری قابل تعویض و شیارهای سیم‌کارت و کارت حافظه دسترسی داشته باشید. باز شدن قاب پشتی خیلی سریع و بدون دردسر است و جا زدن آن نیز با سرعت و به‌راحتی صورت می‌گیرد.

ال جی وی 20 / LG V20

مورد دیگری که امروزه کمتر شاهد استفاده از آن در پرچمداران هستند، حسگر ارسال کننده امواج مادون قرمز است که باعث می‌شود از گوشی بتوانید به‌عنوان یک کنترلر هوشمند برای لوازم الکتریکی خود استفاده کنید. کافی است گوشی خود را یکبار با تلویزیون، دی‌وی‌دی پلیر یا کولر گازی و سایر لوازم خانگی خود هماهنگ کنید تا بتوانید تنها با گوشی خود آن‌ها را روشن و خاموش و کنترل کنید. این ویژگی هر چند شاید در ظاهر کاربردی نباشد، اما با استفاده از آن متوجه ارزش بالای آن شده و کمبود آن در سایر گوشی‌های پرچم‌دار را احساس خواهید کرد.

از طرفی با اینکه دکمه‌ی پاور در پشت گوشی قرار دارد، دکمه‌ی تنظیم صدا در سمت چپ فریم قرار داده شده‌اند، اما برآمدگی زیادی ندارد و گاهی ممکن است برای پیدا کردن آن‌ها بدون نیاز به دیدن گوشی به مشکل برخورد کنید. جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و اسپیکر تک‌گانه نیز در فریم پایین گوشی قرار داده شده‌اند و در این بخش پورت یواس‌بی نوع سی نیز دو بخش دیگر را همراه می‌کند.

اما سادگی در بخش جلوی گوشی نیز به چشم می‌خورد. در بالای گوشی نمایشگر دوم در امتداد لنز دوربین سلفی قرار دارد و صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی گوشی نیز پایین این بخش قرار گرفته است. حاشیه‌های بالا و پایین گوشی با وجود نمایشگر دوم چندان زیاد نیستند و ال‌جی باتوجه‌به اینکه گوشی برای گرفتن استانداردهای نظامی نیاز به حاشیه‌ در کناره‌ها نیز دارد، توانسته حاشیه‌های کناری را نیز نسبتا کم نگه دارد تا گوشی طراحی بسیار خوب و مناسب خود را حفظ کند.

به‌طور کلی کیفیت مواد مورد استفاده در بدنه‌ی وی ۲۰ ال‌جی عالی هستند و طراحی گوشی نیز هر چند شاید بهترین گوشی از این لحاظ نباشد، اما چیزی کم از پرچمداران فلزی بازار ندارد. البته امکان تعویض باتری موردی است که در بخش طراحی باعث شده وی ۲۰ ال‌جی از رقبای خود متمایز شود. البته نباید از عدم همخوانی طراحی ماژول دوربین دوگانه با طراحی زیبا و ساده‌ی گوشی به‌عنوان نقطه‌ی منفی این بخش به‌راحتی گذر کرد. البته نباید فراموش کرد که وی ۲۰ ضد آب و گردوغبار نیز نیست که البته با وجود استانداردهای مختلف نظامی برای مقاوم بودن گوشی نبود این ویژگی بیشتر نیز حس خواهد شد.

اسپیکر

اسپیکر تک‌گانه‌ای که در وی‌ ۲۰ ال‌جی استفاده شده در بخش زیری فریم گوشی قرار گرفته است. باتوجه‌به محل قرارگیری و تک‌کاناله بودن آن انتظار نیز داشتیم که اسپیکر آن کیفیت بالایی نداشته باشد. در عمل نیز کیفیت صدای اسپیکر متوسط است اما حجم آن بسیار بالا است و می‌توان در محیط‌های شلوغ نیز هرچند باکیفیت متوسط اما با حجم صدای بالا بتوانید صدای مدنظر خود را بشنوید.

ال جی وی 20 / LG V20

اما اسپیکر در وی ۲۰، نقطه‌ی تمرکز برای ال‌جی نبوده است و در عوض شرکت کره‌ای DAC چهار کاناله ۳۲ بیتی را برای وی ۲۰ در نظر گرفته تا کیفیت صدای خروجی از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا بهتر نیز بشود. زمانی‌که هدفون را ازطریق این جک به گوشی وصل کنید می‌توانید ازطریق نوار اعلانات DAC را فعال کرده و باتوجه‌به موسیقی که گوش می‌دهید، پروفایلی برای صدا بسازید تا کیفیت خروجی آن بهتر نیز بشود. بدون شک گوش دادن به موسیقی با استفاده از این ویژگی تجربه‌ای لذت‌بخش و عالی است که در کمتر گوشی شاهد آن بوده‌ایم.

ال جی وی 20 / LG V20

همچنین می‌توانید با استفاده از وی ۲۰، صدای باکیفیت نیز ضبط کنید. این ویژگی برای کسانی که کار موسیقی انجام می‌دهند یا حتی کار ضبط صدا انجام می‌دهند، بسیار کاربردی خواهد بود. در حالت ویدئو نیز می‌توانید محل ضبط صدا و تمرکز را تعیین کنید. به این ترتیب که میزان حجم صدای ورودی از جلو یا پشت لنز را تعیین کنید تا صدای ثبت شده دقیقا کیفیت دلخواه شما را داشته باشد.

قطعا تمامی این ویژگی‌های وی ۲۰ را به یک گوشی ایدئال برای علاقمندان به صدا و موسیقی تبدیل می‌کند.

صفحه‌نمایش

ال‌جی در وی ۲۰ از یک صفحه‌نمایش بزرگ ۵.۷ اینچی بهره برده است که به‌تنهایی این گوشی را در بین فبلت‌ها قرار می‌دهد. صفحه نمایشی از نوع IPS LCD که رنگ‌ها در آن دقت خوبی دارند. البته در این نمایشگر رنگ‌ سفید اندکی به آبی نزدیک است. رنگ مشکی در این پنل عمق بسیار زیادی دارد و شاید در نگاه اول حتی متوجه LCD بودن آن نیز نشوید و ممکن است آن را با پنل امولد اشتباه بگیرید. همچنین رزولوشن بسیار بالای ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل باعث شده تا تصاویر و متون بسیار واضح باشند و استفاده از این صفحه‌نمایش را لذت‌بخش‌تر نیز می‌کند.

ال جی وی 20 / LG V20

حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش وی ۲۰ نیز بسیار راضی‌کننده است و هیچ مشکلی در استفاده از آن زیر نور مستقیم خورشید نخواهید داشت. حداقل روشنایی این صفحه‌نمایش بسیار خوب بوده و باعث می‌شود تا استفاده‌ی طولانی مدت از این گوشی در محیط‌های تاریک چشمان شما را آزار ندهد.

در کل نمایشگر بزرگ، درخشان و بسیار باکیفیت وی ۲۰ کار کردن با این گوشی را لذت بخش می‌کند و آن را به ابزاری مناسب برای تماشای ویدئو، اجرای بازی‌ها یا اپلیکیشن‌های سرگرمی تبدیل می‌کند.

صفحه‌نمایش دوم

 ال‌جی علاوه بر صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی، پرچم‌دار جدید خود را مجهز به صفحه‌نمایش دوم با رزولوشن ۱۰۴۰ در ۱۶۰ پیکسلی کرده است. این صفحه‌نمایش که حتی در حالت استندبای گوشی هم روشن است، می‌تواند امکانات متعددی را دراختیار کاربر قرار دهد. برای مثال می‌توانید نام خود را در این قسمت نوشته و به نمایش بگذارید، اپلیکیشن‌های پراستفاده را در این بخش قرار دهید و حتی در هنگام کار با گوشی اگر اعلانیه‌ای دریافت کردید، آن را در نمایشگر دوم ببینید. این کار باعث می‌شود تا اعلانیه‌های دیگر در هنگام کار با گوشی مزاحمتی برای شما ایجاد نکرده و فقط در نمایشگر دوم به نمایش درآیند.

ال جی وی 20 / LG V20

زمانی‌که گوشی در حالت اسلیپ قرار گرفته نیز این نمایشگر روشن است و علاوه بر وضعیت آب‌و‌هوا و ساعت، اعلانیه‌های دریافتی را به کاربر نشان می‌دهد. با یکبار لمس این بخش و کشیدن انگشت به سمت چپ منوی دیگری دراختیار شما قرار خواهد گرفت که در آن بخش می‌توانید به آیکون‌هایی برای فعال و غیرفعال کردن وایفای، اجرای سریع اپلیکیشن دوربین و مواردی از این دست دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید در بخش تنظیمات مربوط به نمایشگر دوم به‌طور کلی آن را غیرفعال کنید یا طوری آن را تنظیم کنید که در حالت استندبای نمایشگر دوم نیز خاموش شود.

پنل مورد استفاده در این نمایشگر از نوع IPS LCD است و در هنگام روشن بودن نیاز دارد تا تمامی پیکسل‌ها را روشن نگه دارد. این مورد باعث می‌شود تا در حالت استندبای و در هنگام نمایش ساعت و موارد دیگر در این نمایشگر، بخش‌های مشکی رنگ این صفحه‌نمایش نیز روشن باشند و باتری مصرف کنند. درحالی‌که پنل‌های امولد تنها در بخش‌های روشن صفحه‌نمایش، پیکسل‌ها را روشن کرده و در بخش‌های مشکی نیازی به روشن کردن پیکسل ندارد که اگر از این پنل در صفحه‌نمایش دوم بهره برده می‌شد، مصرف باتری نیز کمتر می‌شد. بااین‌حال این پنل در طول یک روز بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از باتری را مصرف خواهد کرد.

البته ال‌جی برخلاف وی ۱۰ از پنلی با روشنایی نسبتا بیشتر بهره برده و زوایای دید این پنل نیز بسیار خوب هستند تا در محیط‌های پرنور نیز بتوانید از این نمایشگر دوم نهایت استفاده را ببرید.

نرم‌افزار

ال‌جی وی ۲۰ اولین گوشی محسوب می‌شود که با اندروید ۷ نوقا وارد بازار شده است. البته این به‌معنای خام بدون رابط کاربری وی ۲۰ نیست و ال‌جی امکانات متعدد گذشته را به‌همراه امکاناتی جدید دراختیار شما قرار می‌دهد. رابط کاربری ال‌جی مملو از امکانات متنوع و گسترده است که البته با استفاده از آن‌ها می‌توانید بیشترین استفاده را از گوشی خود ببرید.

اسکرین شات وی 20 ال جی

به‌صورت پیش‌فرض رابط کاربری ال‌جی فاقد اپ‌دراور است که به‌راحتی می‌توانید از بخش تنظیمات آن را برگردانید. به‌راحتی می‌توانید دکمه‌های ناوبری روی صفحه‌نمایش را تغییر داده یا دکمه‌های جدید مانند سوییچ بین سیم‌کارت‌ها یا پایین آوردن نوار اعلانیه‌ها را به آن اضافه کنید. حتی اگر می‌خواهید از صفحه‌نمایش بزرگ کمال استفاده را ببرید، می‌توانید دکمه‌های ناوبری را در اپلیکیشن‌های خاص ناپدید کنید. 

حتی می‌توانید از تم‌های جدید برای تغییر رابط کاربری بهره ببرید و البته از همه مهم‌تر با ویژگی جدید اضافه شده در اندروید ۷، dpi صفحه‌نمایش را عوض کنید تا آیکون‌های بسیار بزرگ و آزاردهنده‌ی وی ۲۰ به آیکون‌های کوچک و قابل تحمل تبدیل شوند. البته ال‌جی با ازبین‌بردن تیزی لبه‌های آیکن‌ها شکلی یکپارچه‌تر به آن‌ها داده، اما همچنان طراحی آن‌ها حالت کارتونی دارند.

باتوجه‌به ابعاد بزرگ صفحه‌نمایش، ال‌جی برخی ویژگی‌ها مانند کوچک کردن صفحه‌نمایش با سوایپ روی دکمه‌های ناوبری، دو تکه کردن کیبورد به هنگام تایپ و ویژگی پیش‌فرض اندروید ۷، یعنی اسپلیت اسکرین برای استفاده‌ی هم‌زمان از دو اپلیکیشن درکنار یکدیگر را دراختیار کاربران قرار داده است.

ال جی وی 20 / LG V20

همچنین می‌توانید از سایر ویژگی‌های پیش‌فرض اندروید ۷ مثل دوبار زدن دکمه‌های اپلیکیشن‌های در حال اجرا برای رفت و برگشت بین دو اپلکیشن آخر در حال اجرا، پاسخ دادن به اعلانیه‌های به‌صورت مستقیم ازطریق نوار اعلانات و بسیار ویژگی‌های کاربردی دیگر دسترسی داشته باشید.

خوشبختانه ال‌جی در رابط کاربری خود از نوار اعلانات مشابه اندروید خالص و انیمیشن‌های مخصوص آن بهره برده تا این بخش از رابط کاربری که در گذشته جذابیت بالایی نداشت، زیبا و ساده‌تر از قبل باشد.

به‌طور کلی رابط کاربری ال‌جی برای علاقمندان به امکانات شخصی‌سازی اندروید ایدئال است چرا که عملا اجازه‌ی تغییر هر بخش از رابط کاربری را به شما خواهد داد و البته امکانات ریز و درشت بسیار درکنار امکان شخصی‌سازی مواردی هستند که تنها در گوشی‌های اندروید و البته ساخت ال‌جی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

دوربین

ال‌جی تلاش دارد تا با ارائه‌ی امکانات مختلف، گوشی هوشمند پرچم‌دار خود را از دیگر گوشی‌های هوشمند جدا کند. دوربین دوگانه نیز قدمی در این راه است. ال‌جی یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با میدان دید ۸۵ درجه و دوربین دیگر با لنز مجهز به زاویه دید ۱۳۵ درجه را در پشت گوشی قرار داده است. این دو حسگر کاملا مستقل از هم عمل کرده و تصاویر متفاوتی ثبت می‌کنند، اما می‌توان به‌صورت هم‌زمان نیز از هر دو استفاده کرد.

ال جی وی 20 / LG V20

ابتدا به حسگر ۸ مگاپیکسلی می‌پردازیم که کار با آن بسیار جذاب است. نیازی نیست برای قرار دادن همه‌ی سوژه در قاب عکس خود، جای خود را تغییر دهید این حسگر با زوایه‌ی دید ۱۳۵ درجه می‌تواند بسیاری از سوژه‌های اطراف را در خود جای دهد. هر چند این حسگر ۸ مگاپیکسلی است و نمی‌توان از آن انتظار کیفیت بسیار بالا را داشت، اما درواقع این دوربین برای گرفتن تصاویر باکیفیت تعبیه نشده و هدف آن دربرگرفتن تمامی سوژه‌های اطراف است که در این زمینه عملکرد عالی دارد.

همان‌طور که گفتیم این دوربین کیفیت زیادی ندارد و جزئیات در تصاویر آن کم است و همچنین این لنز، حالت فیش‌آی دارد که باعث می‌شود گوشه‌های تصویر کمی فیش‌آی (Fish Eye) به‌نظر برسند. بااین‌حال کار با این دوربین و داشتن آن به‌عنوان یک دوربین همراه، حسی بسیار خوب و عالی است تا مطمئن شوید هیچ سوژه‌ای را از دست نخواهید داد.

حسگر دوم مورد استفاده دقیقا مشابه حسگری است که در جی ۵ استفاده شده بود. این حسگر ۱۶ مگاپیکسلی بوده و عملکردی کاملا مشابه جی ۵ دارد. دوربین اصلی جی ۵ عکس‌های بسیار شارپ و واضحی می‌گیرد و وقتی عکس‌های گرفته شده با دوربین آن را به کامپیوتر منتقل می‌کنید، تازه متوجه‌ی کیفیت خیره‌کننده‌ی و جزئیات بسیار خوب آن‌ها می‌شوید.

این دوربین گستره‌ی دینامیکی بسیار خوبی دارد و به لطف لرزش‌گیر اپتیکال و لنز با گشودگی دریچه‌ی بالا، عکس‌های گرفته شده با آن در محیط‌های کم نور نیز عالی به‌نظر می‌رسند. البته این نکته را هم باید اشاره کنیم که بعضی وقت‌ها عکس‌ها، بیش از حد پردازش می‌شوند و تصاویر بیش از حد شارپ به‌نظر می‌رسند.

ال جی وی 20 / LG V20

در نور کم نیز عملکرد دوربین عالی است و به لطف لرزشگیر اپتیکال شاتر می‌تواند مدت بیشتری باز بوده و نور بیشتری از محیط بگیرد؛ درنتیجه تصاویر حتی در نور کم نیز می‌توانند با کیفیت بالا ثبت شوند. جزئیات نیز در این تصاویر به خوبی ثبت شده‌اند و شارپ کردن بالای تصاویر در نور کم هم کاملا آشکار است.

در بخش ویدئو نیز ال‌جی وی ۲۰ عملکرد بسیار خوبی دارد. ویدئو‌های ثبت شده با این گوشی، جزئیات بالا داشته و کیفیت صدای خوبی نیز دارند. البته وی ۲۰ جزو معدود گوشی‌های هوشمند بازار است که در بخش ثبت ویدئو نیز امکان تنظیمات دستی را به شما می‌دهد. تمامی المان‌های تأثیرگذار مانند اکسپوژر و وایت بالانس را می‌توان در بخش ویدئو نیز تنظیم کرد و حتی این امکان را نیز دارید تا تعیین کنید صدا از کدام سمت دوربین بیشتر ضبط شود.

دوربین سلفی وی ۲۰ مجهز به حسگری ۵ مگاپیکسلی است. البته برخلاف وی ۱۰ تنها از یک حسگر در وی ۲۰ استفاده شده اما ال‌جی با استفاده از عملکردهای نرم‌افزاری همانند دوربین اصلی دو میدان دید را دراختیار شما قرار می‌دهد تا از بین آن‌ها میدان دید وسیع یا میدان دید کمتر را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که این ویژگی کاملا به‌صورت نرم‌افزاری عمل می‌کند. کیفیت تصاویر سلفی ثبت شده با این دوربین نیز بسیار خوب است؛ هر چند شارپ کردن زیاد در این دوربین نیز وجود دارد و در بخش‌های تیره‌ی تصویر ممکن است جزئیات را از دست بدهید؛ با این همه عملکرد این دوربین به‌عنوان یک دوربین سلفی عالی است.

به‌طور کلی دوربین ۱۶ مگاپیکسلی وی ۲۰ عملکرد بسیار خوبی دارد و یکی از بهترین‌ها در بین گوشی‌های هوشمند است و وقتی درکنار دوربینی با میدان دید ۱۳۵ درجه قرار می‌گیرد، جذابیت آن بیشتر نیز می‌شود.

نمونه تصاویر دوربین وی ۲۰ ال‌جی

نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی
نمونه تصاویر دوربین وی 20 ال جی

بازده و عملکرد

گوشی LG V20 به یکی از جدیدترین پردازنده‌‌های کوالکام یعنی پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ درکنار ۴ گیگابایت رم مجهز شده است. این پردازنده‌ بعد از اسنپدراگون ۸۲۱ که البته تنها در فرکانس کاری کمی بهتر از ۸۲۰ است، دومین پردازنده‌ی قدرتمند کوالکام به شمار می‌رود.

ال جی وی 20 / LG V20

ما در زومیت بنچمارک‌هایی را روی تلفن‌هایی که بررسی می‌کنیم اجرا می‌کنیم تا بتوانیم مقایسه‌ی دقیق‌تری روی آن‌ها داشته باشیم. در ادامه می‌توانید نتیجه‌ی این بنچمارک‌های اجرا شده روی وی ۲۰ را مشاهده کنید:

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار

تلفن / تبلت

AnTutu 6

3DMark

IceStorm

PC Mark

Work 2.0

Overall/

Web Browsing 

Geekbench 4

Single / Multi

GFX Bench

  Manhaten 3.1

Offscreen / 

GFX Bench

Car Chase

Offscreen / 

GFX Bench

 T-Rex

OffScreen /  

Vellamo

Browser /

Metal

CF Bench

v1.3

LG V20

121,727

23,987

6258

5769

1544

3555

10FPS

19FPS

12FPS

7.1FPS

34FPS

45FPS

5536

2987

63589

Google Pixel

139,879

25,256

6896

5987

1498

4198

48FPS

22FPS

19FPS

17FPS

58FPS

63FPS

5936

3112

68978

Huawei Mate 9

122,178

27,471

6321

5612

1940

5855

20FPS

20FPS

12FPS

11FPS

57FPS

62FPS

- / 3382

59,427

Moto Z

136846

24987

18FPS

32FPS

12FPS

19FPS

4901

3458

65879

Xiaomi Mi5s

134568

25648

1701

3992

26FPS

26FPS

16FPS

16FPS

4896

3345

64359

Xiaomi Mi5s Plus

133451

24876

4875

3302

64215

Xperia XZ

124589

24569

4856

3256

64589

Apple iPhone 7

168242

Galaxy Note 7

132586

23989

4823

2956

63989

Xiaomi Mi 5

122695

26859

4896

3485

65847

OnePlus 3

141895

27546

4986

3568

66587

LG G5

128459

26152

4869

3465

65986

HTC 10

132456

24589

4568

3569

64589

Huawei P9

95369

19026

5401

2956

48963

Galaxy S7 edge

127589

24046

4789

3058

65489

همان‌طور که انتظار داشتیم و از نتایج بنچمارک‌ها نیز مشخص است، وی ۲۰ یک گوشی تمام عیار و قدرتمند است و می‌تواند تمامی انتظاراتی را که یک کاربر از گوشی هوشمند خود دارد را برآورده کند.

تمامی اعمال از جمله بازی‌های سنگین و حرکت در بین بخش‌های مختلف رابط کاربری با سرعت بالا انجام گرفته و لگ یا کندی را در مدت کار با گوشی شاهد نبودیم.

باتری 

ال‌جی برای وی ۲۰ باتری قابل تعویض ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته است. قابل تعویض بودن باتری یکی از نقاط مثبت بزرگ گوشی در این بخش به شمار می‌رود چرا که هر زمانی نیاز به شارژ داشته باشید می‌توانید باتری گوشی خود را با یک باتری شارژ شده تعویض کنید.

طبق روال همیشه روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی را روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری وی ۲۰ توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ  ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه دوام بیاورد که این بازه، مدت زمان متوسطی است. به‌علاوه وی ۲۰ می‌تواند تا ۷ ساعت و ۵۵ دقیقه وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند که زمان نسبتا ضعیفی به شمار می‌رود.

ال جی وی 20 / LG V20
ال جی وی 20 / LG V20

باتوجه‌به اینکه سامسونگ مجبور به متوقف کردن تولید گلکسی نوت ۷ شد، با تقریب خوبی می‌توان گفت خلا در بخش فبلت اندرویدی با امکانات متنوع حس می‌شد و می‌توان گفت ال‌جی وی ۲۰ می‌تواند این خلا را به خوبی پر کند و طرفداران فبلت‌ها با هر سطح از انتظارات را راضی نگه دارد.

ال‌جی وی 20 با قیمت ۲.۱ میلیون تومان از هفته‌ی آینده به‌صورت گسترده در بازار ایران عرضه می‌شود.

قیمت موبایل، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع برندهای گوشی درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش دردسترس شما خواهد بود.

نکات مثبت

  • کیفیت ساخت عالی
  • باتری قابل تعویض
  • دوربین با عملکرد خوب
  • صفحه‌نمایش دوم پرکاربرد
  • امکانات متعدد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

نکات منفی

  • اسپیکرها باکیفیت پایین
  • ضد آب و گرد و غبار نبودن گوشی
  • ابعاد نسبتا بزرگ گوشی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات