همکاری بی ام و و بایدو در توسعه خودروی خودران به پایان رسید

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دو کمپانی بی‌ام‌و و بایدو از قطع همکاری با یکدیگر در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های خودروی خودران خبر دادند.
تبلیغات

پیش‌تر خبری منتشر شده بود که بر اساس آن بی‌ام‌و با همکاری کمپانی بایدو روی توسعه‌ی فناوری‌ها مربوط به خودروی خودران کار می‌کردند. اما به نظر می‌رسد این همکاری به پایان خط خود رسیده است و هر دو طرف این موضوع را تائید کرده‌اند.

اولاف کاستنر، مدیرعامل بی‌ام‌و در چین درباره‌ی قطع همکاری با بایدو گفته است:

فکر می‌کنم در مورد سرعت توسعه و همچنین ایده‌های دو کمپانی، اختلاف‌نظرهایی وجود داشت.

البته کاستنر به این اختلاف‌نظرها اشاره‌ای نکرده است.

از طرف دیگر؛ وانگ جینگ، مدیر بخش توسعه‌ی خودروی خودران بایدو در مصاحبه با رویترز از احتمال همکاری این کمپانی با یک شریک آمریکایی خبر داده است که گفته می‌شود کمپانی فورد، محتمل‌ترین گزینه در این بخش است. او گفته است:

من از همکاری با دیگران استقبال می‌کنم و هم‌اکنون با شرکای زیادی در حال مذاکره هستم.

پیش از این جدایی، هر دو کمپانی فناوری تشخیص خودکاری را توسعه داده بودند که بر اساس آن، خودروی خودران می‌تواند خودروهایی را که با سرعت کم پیش روی آن در حرکت هستند، تشخیص بدهد و در زمان ممکن سبقت بگیرد. هر دو کمپانی ادعا می‌کنند که این فناوری یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی است که تاکنون در زمینه‌ی توسعه‌ی خودروهای خودران توسعه یافته و از ظرفیت‌های رانندگی انسان الگوبرداری می‌کند.

با وجود قطع همکاری در این بخش، اما همچنان بی‌ام‌و و بایدو در زمینه‌ی سیستم‌های نقشه‌برداری با رزولوشن بالا به عنوان یکی از قسمت‌های ضروری در توسعه‌ی خودروی خودران همکاری می‌کنند.

بایدو قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ نسخه‌ی تجاری خودروی خودران خود را عرضه کند و بی‌ام‌و نیز سال ۲۰۲۱ را برای این منظور در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات