AirSelfie ؛ پهپادی که در جیب جا می‌گیرد

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از استارتاپ‌های مستقر در لندن قصد دارد روی پهپادی سرمایه‌گذاری کند که به سادگی در جیب جا می‌شود.
تبلیغات

امروزه پهپادها برای کاربری‌های مختلف استفاده می‌شوند و معمولا آن چه از نام یک پهپاد در ذهن تداعی می‌شود، محصولی است که می‌تواند در هوا پرواز کرده و از سوژه‌های موردنظر تصویربرداری کند؛ اما یکی از استارتاپ‌های لندنی این بار تصمیم به تولید یک پهپاد بسیار کوچک به نام AirSelfie گرفته که نه‌تنها به دوربین تصویربرداری مجهز است، بلکه راحت در جیب جا می‌شود.

ایرسلفی به چهار پروانه (ملخ) مجهز است که داخل گارد محافظ قرار دارند و آن‌قدر کوچک است که می‌توان به‌سادگی آن را داخل یک کیس گوشی هوشمند قرار داد. این پهپاد جذاب از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد که امکان عکاسی و فیلم‌برداری از فاصله‌ی ۲۰ متری را فراهم می‌کند.

ایرسلفی می‌تواند شبکه‌ی وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتزی خودش را ایجاد کند تا گوشی‌های موردنظر بتوانند به آن متصل شوند. کاربران با استفاده از اپلیکیشن موبایل که برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس طراحیشده‌اند، می‌توانند کنترل این پهپاد را به دست بگیرند. هر دو اپلیکیشن دارای یک تایمر برای تأخیر ثبت سلفی تا ۱۰ ثانیه هستند. حداکثر هشت تصویر پیاپی می‌توان ثبت کرد و محتوای موردنیاز روی یک حافظه‌ی میکرواس‌دی ۴ گیگابایتی ذخیره می‌شود. متأسفانه مدت‌زمان پرواز این پهپاد خیلی کم است و با هر بار شارژ تنها ۳ دقیقه می‌تواند در هوا پرواز کند.

برای سرمایه‌گذاری روی ایرسلفی، کمپینی در کیک‌استارتر راه‌اندازی شده است تا ۵۰ هزار دلار هزینه‌ی موردنظر برای تولید این پهپاد تأمین شود. اگر این امر محقق شود، استارتاپ لندنی، ایرسلفی را با قیمت‌های ۲۴۹ و ۴۷۸ دلار برای دو نسخه از آن، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تیم توسعه‌دهنده‌ی ایرسلفی قصد دارد اولین سری از پهپادهای پیش‌خرید شده شامل ۳ هزار ایرسلفی را تا ماه مارس ۲۰۱۷ تحویل دهد. باقیمانده‌ی موجودی این پهپاد نیز از آوریل ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات