جنرال‌ موتورز شیفت‌ کاری کارخانه‌ هایش را کاهش می‌دهد

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به دلیل فروش کم برخی از محصولات جنرال‌موتورز، این شرکت به دنبال کاهش شیفت‌های کاری کارخانه‌هایش است.
تبلیغات

تقاضا‌ی کم‌فروغ و اندک برای چندین مدل از خودروهای شرکت جنرال‌موتورز، این خودروساز را مجبور کرده تا شیفت‌های کاری در دو کارخانه‌ی خود را کاهش دهد و موجب از دست رفتن ۲۰۰۰ موقعیت شغلی شود که خبر ناخوشایندی برای کارگران قلب صنعت خودروسازی کشور آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری Automotive News، شیفت سوم کارخانه‌ی لردزتاون (Lordstown) جنرال‌موتورز واقع در ایالت اوهایو و همچنین کارخانه‌ی لنسینگ واقع در ایالت میشیگان به‌تدریج در حال حذف شدن است و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا اواسط ژانویه به طور کامل متوقف خواهد شد.

کارخانه‌ی لردز‌تاون که به مونتاژ مدل‌های شورلت کروز مشغول است، ۱۲۰۲ ساعت و ۴۳ موقعیت شغلی را لغو خواهد کرد و کارخانه‌ی لنسینگ با حذف ۸۱۰ ساعت کاری و ۲۹ موقعیت شغلی رو‌به‌رو است. کارخانه‌ی لنسینگ‌ شرکت جنرال‌موتورز به ساخت مدل‌های کادیلاک ATS و CTS و همچنین شورلت کامارو مشغول است.

فروش مدل کادیلاک ATS از سال اول تولید، رو به کاهش است و فروش ماه اکتبر کشور آمریکا نزدیک ۱۵۹۳ دستگاه بود که حدود ۱۰۰۰ دستگاه نسبت به اکتبر سال گذشته کاهش داشته است. فروش ماه اکتبر مدل CTS نیز تقریبا یک‌سوم فروش اکتبر سال گذشته بود که بدترین ماه برای کادیلاک سایز متوسط بوده است. اما کامارو با اعتماد‌به‌نفس و انگیزه‌ی هر چه تمام‌تر، تغییری در فروش خود نداشته است.

فروش مدل کروز، به دلیل تغییر نسل جدید آن به سدان‌های کامپکت و هاچ‌بک، نسبت به سال گذشته افت داشته است، اما فروش ماه‌های اخیر آن نسبتا مطلوب بوده است. جنرال‌موتورز با استراتژی جدیدی که برای فروش محصولاتش پیش گرفته، خودروهای اندکی به ناوگان فرستاده است و ترجیح داده تا روی سود بالاتر ناشی از فروش مدل‌های قبلی تمرکز کند.

اما خبرهای جنرال‌موتورز همگی بد نبودند. این خودروساز قصد دارد ۹۰۰ میلیون دلار روی بهبود سه کارخانه‌ی خود سرمایه‌گذاری کند و راه را برای مدل‌های جدیدی که تاکنون مسکوت مانده‌اند، هموار کند. به گزارش خبرگزاری Automotive News، حدود ۶۶۸ میلیون یورو صرف بهسازی کارخانه‌ی تولدو می‌شود و ۲۱۱ میلیون دلار برای بهبود کارخانه‌ی لنسینگ صرف خواهد شد. ۳۷ میلیون دلار دیگر نیز در کارخانه‌ی ریخته‌گری شرکت جنرال‌موتورز واقع در بدفورد ایالت ایندیانا سرمایه‌گذاری خواهد شد. این مقدار سرمایه‌گذاری می‌تواند موجب احیای مجدد ۷۸۴ شغل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات