ران دنیس مدیر‌ فرمول یک مک لارن بازنشسته شد

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ران دنیس مدیرعامل و یکی از سهامداران کمپانی مک‌‌لارن بازنشسته شد. این در حالی است که این بازنشستگی با تنش‌هایی مواجه بوده است.
تبلیغات

ران دنیس یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در تاریخ مک‌‌لارن F1، پس از ۳۵ سال خدمت در مقام ریاست بازنشسته شد. روز سه‌شنبه به دنیس گفته شد که باید سمت ریاست خود به‌عنوان مدیر و مدیر ارشد اجرایی مک‌‌لارن را کنار بگذارد.

دنیس که مالک ۲۵ درصد از سهام مک‌‌لارن است؛ تلاش کرد اعتراض خود را مبنی بر تصمیم سهامداران کمپانی برای کنار گذشتن و بازنشسته کردن وی ابراز کند. گزارش‌ها حاکی از این هستند که دیگر مالکان مک‌‌لارن، یعنی مدیرعامل گروه TAG منصور اوژه و موسسه‌ی سرمایه‌گذاری ممتلکات (Mumtalakat) واقع در بحرین، به خاطر مشکل داشتن با نحوه‌ی مدیریت دنیس او را برکنار کردند. اوژه مالک ۲۵ درصد دیگر از سهام مک‌‌لارن و ممتلکات مالک ۵۰ درصد از سهام هستند.

ron dennis

با توجه به اظهارات دنیس؛ دیگر اعضای تیم مدیریت در مورد تبعات احتمالی برکناری وی از مک‌‌لارن هشدار داده بودند. همان‌طور که دنیس گفته است:

سبک مدیریت من همانی است که همیشه بوده و همان سبکی است که مک‌‌لارن را قادر ساخت تا به یک گروه خودروسازی و تکنولوژی تبدیل شود که ۲۰ بار قهرمان فرمول یک در جهان شد و درآمد کسب‌وکار آن به ۸۵۰ میلیون یورو در سال رسید.

دنیس همچنان مالک ۲۵ درصد از سهام کمپانی و عضو هیئت‌مدیره‌ی گروه تکنولوژی مک‌‌لارن و همین‌طور گروه خودروسازی مک‌‌لارن باقی خواهد ماند. دنیس اعلام کرده است که قصد دارد به محض اینکه زمان تعهدات قراردادی‌اش خاتمه یافت، یک موسسه‌ی سرمایه‌گذاری تکنولوژی جدید تأسیس کند. وی همچنین گفته است که از قدرتش در هیئت‌مدیره‌ی مک‌‌لارن برای حفاظت از سهام کسب‌وکار و ۳۵۰۰ نفر کارمندش استفاده خواهد کرد.

مک‌‌لارن بعد از قهرمانی لویس همیلتون در فرمول یک (حدود ۸ سال پیش) دیگر نتوانست در این رقابت‌ها طعم پیروزی را بچشد و آخرین مقام سازندگی کمپانی در سال ۱۹۹۸ به دست آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات