دایملر از توسعه‌ی یک سیستم انقلابی برای پرداخت عوارض کامیون‌ها خبر داد

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پرداخت عوارض خودروها می‌تواند سبب بروز ترافیک‌های طولانی و شدید در جاده‌ها شود، از این رو پرداخت عوارض الکترونیکی سعی دارد تا جای روش‌های سنتی گذشته را بگیرد.
تبلیغات

دایملر سیستمی انقلابی را برای استفاده‌ی رانندگان کامیون‌ها توسعه داده است که با استفاده از آن می‌توان تنها با نصب یک قطعه‌ی فیزیکی بر روی خودروی خود، عوارض همه‌ی جاده‌ها را در سرتاسر اروپا پرداخت کرد. این سیستم که سرویس پرداخت الکترونیکی اروپا یا به اختصار (EETS) نام دارد، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک میان دایملر، شرکت T-Systems International و کمپانی DKV EURO SERVICE است.

هدف دایملر و شرکایش این است که بتوانند از طریق نمایندگان فروش خود این سیستم را در میان رانندگان همه‌گیر کنند. البته تحقق این هدف در گروی تایید و تصویب شورای رقابت است. این سیستم به نحوی توسعه داده شده است که می‌تواند بصورت فرا ملی مورد استفاده قرار گیرد و رانندگان در سراسر اروپا تنها با استفاده از یک قطعه‌ی کوچک، که بر روی خودرویشان نصب می‌شود، می‌توانند عوارض جاده‌ها را بپردازند. لازم به توضیح است که در حال حاضر هر کشور (یا شهر) سیستم پرداخت عوارض الکترونیکی مخصوص به خود را دارد و رانندگان مجبورند از چندین برچسب یا دستگاه برای پرداخت عوارض استفاده نمایند که این امر خود موجب بروز ترافیک و سردرگمی رانندگان می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این سیستم قرار است از سال ۲۰۱۸ میلادی برای عرضه در کشورهای بلژیک، آلمان، فرانسه، اتریش و لهستان آماده شود و در گام بعدی، در صورت مهیا بودن شرایط، در کشورهای ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و مجارستان نیز مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم توانایی پرداخت عوارض تمام جاده‌ها، پل‌ها و تونل‌های موجود در حال حاضر، و عوارض‌هایی را که احتمالا در آینده اضافه خواهند شد، را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات