13 خودروی محبوب فیلم ها و سریال های ترسناک

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
امسال بجای جمع کردن شکلات و منتظر ماندن برای مراسم هالووین در پشت در منزل، تصمیم گرفتیم که راه بسیار بهتری برای جشن گرفتن انتخاب کنیم! ادای احترام به ترسناک‌ترین خودرو‌ها که در تلویزیون و سینما دیده‌ایم.
تبلیغات

بعضی از این خودرو‌های ترسناک توسط آدم‌خوار‌های جهش‌یافته برای تعقیب قربانیان استفاده می‌شد، بعضی توسط قاتلین زنجیره‌ای برای شکار طعمه رانده می‌شدند و بعضی از خودرو‌ها (و کامیون ها) هم به تنهایی به عنوان نقش شر استفاده می‌شدند، خودرویی شیطانی که متولد شده و وحشیگری مرگباری را با دنبال کردن قربانی خود در مسیر بزرگ راهی تاریک و خلوت آغاز کرده است. تعداد زیادی خودروی وحشتناک و کامیون رعب‌آور که باعث به وجود آمدن کابوس‌های شبانه در افراد شده‌اند. تعدادی از کارمندان CarAdvice شبانه‌روز به تماشا و بررسی فیلم‌ها و سریال‌های ترسناک پرداخته‌اند و خودرو‌های ترسناک را به تصویر کشیده‌اند. ۱۳ مورد برگزیده از این خودرو‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید.

۱- شورلت COE ۱۹۴۱ - جیپرز کریپرز (۲۰۰۱)

۱۳ خودرو هالووین

هرکسی که این فیلم را دیده باشد، تصویر این کامیون عجیب و غریب را در خاطر خود دارد. Jeepers Creepers که در سال ۲۰۰۱ به نمایش در آمد، در مورد گروهی از افراد است که توسط موجودی شیطانی که به شکل دراماتیکی به دنبال قربانیان خود مسافت‌ها را می‌پیماید، شکار می‌شوند. شورلت COE 1941 (کامیون با اتاق سوار شده روی موتور) این نقش را به عهده دارد.

۲- پلیموث خشم ۱۹۵۸ – کریستین (۱۹۸۳)

۱۳ خودرو هالووین

یکی از فیلم‌های کلاسیک ترسناک مبتنی بر خودرو، یعنی کریستین، امروز هم به همان اندازه ترسناک است که در سال ۱۹۸۳ برای اولین بار پخش شد. با کارگردانی جان کارپنتر و اقتباس از رمان استفان کینگ، کریستین خودرویی با طعم خشونت و انتقام است.

این نقش را خودروی زیبای پلیموث خشم ۱۹۵۸ که تخریب‌ناپذیر است بازی می‌کند. هربار که در فیلم آسیبی به او می‌رسد، تمامی فرورفتگی‌ها و خراش‌ها خود را مرمت می‌کنند. این زیبای کینه‌جو یک شیطان در لباس مبدل است .

۳- لینکلن کانتیننتال ام کی ۳ – ماشین (۱۹۷۷)

۱۳ خودرو هالووین

این خودرو یکی از رعب انگیزترین خودروهای شناخته شده تاکنون است. این خودروی لینکلن کانتیننتال ۱۹۷۱، یک خودرو با طراحی اختصاصی جورج باریس است که طراحی 1966 Batmobile و Munster Koach را در کارنامه دارد.

در ابتدای فیلم «خودرو» به یک شهر کوچک می‌رسد و شروع به کشتن تمامی افراد شهر می‌کند. کسی آن را رانندگی نمی‌کند، این خودرو تسخیر شده و بسیار آشوب‌گر است. جیمز وارد، کارمند CA اشاره کرد که این همان ماشینی است که شخصیت «بندر» (Bender) در فیلم «هانکینگ» (Honking) (فصل ۲، قسمت ۱۸) به آن تبدیل می‌شد. بندر در این فیلم توسط خودرو-گرگینه، نوعی عفونت یا نفرین که روی ربات‌ها اثر می‌کند، آلوده شده بود و شب‌ها به خودرو گرگینه تبدیل می‌شد. کریستین شبیه سازی شده (پلیموث) نیز در این قسمت ظاهر می شود.

۴- فورد اف-۱۰۰ ۱۹۷۸ – ولف کریک (۲۰۰۵)

۱۳ خودرو هالووین

«ولف کریک» یکی از پر استرس‌ترین فیلم‌ها است. با انتشار این فیلم در سال ۲۰۰۵، ستایش‌ها و نقدهای بسیاری را برای صحنه‌های قتل وحشیانه، خشن و سردش برانگیخت. داستان فیلم ظاهرا اقتباسی از رویداد های واقعی بود.

جان جارات (John Jarratt) در نقش آدم بد فیلم، میک تیلور (Mick Taylor)، شخصیتی شوم که یک فورد اف-۱۰۰ ۱۹۷۸ آبی روشن را می‌راند، ظاهر می‌شود. این فیلمی بود که مرا شب بیدار نگه داشت، اگرچه خودرو به تنهایی شیطانی نبود ولی ارتباط آن با این فیلم به تنهایی کافی است تا هر موقع فورد اف-۱۰۰ را می‌بینم لرز بدم را فرا گیرد.

فیلمبرداری فیلم در نقاط دور افتاده استرالیا نه تنها باعث وحشت توریست‌ها می‌شود، بلکه باعث می‌شود تا قبل از هرگونه مسافرت جاده‌ای در این کشور فکر کنید.

۵- هومر – خانواده سیمپسون (۱۹۹۱)

۱۳ خودرو هالووین

در سال ۱۹۹۱ «هومر» در دنیا در یک قسمت از سریال خانواده سیمپسون با عنوان ‘Oh Brother, Where Art Thou’ به نمایش در آمد (فصل ۲، قسمت ۱۵). اگرچه این قسمت ویژه هالووین که خانواده سیمپسون به خاطر این ویژگی شناخته شده است، نبود، اما هنگامی که مایک استیونز آن را طراحی کرد باعث شوکه شدن برخی‌ها شد.

بنا به گفته مایک، کارمند caradvice، انتخاب این طرح برای این لیست به عنوان ماشین ترسناک انتخاب مضحک و غیر جدی ای است. این طرح دارای دو گنبد حبابی است، که یکی در پشت ماشین برای بچه‌های سرکش خانواده با امکانات جانبی مانند پوزه‌بند و زنجیر قرار دارد و سه شیپور دارد تا دیگر نگرانی از بابت اینکه هنگام عصبانیت کجا ضربه بزنید نداشته باشید. بهترین قسمت داستان هم جایی است که «هومر» فکر می‌کند صدای موتور باعث می‌شود مردم فکر کنند دنیا به آخر رسیده است.

مایک می‌گوید: «هومر، ما همه تو را دوست داریم، اما از اینکه در دنیا کسی مانند هومر باشد، بیشتر خوشحال می‌شویم». متاسفانه کسی در سال ۲۰۱۳ نمونه واقعی آن را ساخت!

۶- شورلت نووا – ضد مرگ (۲۰۰۷)

۱۳ خودرو هالووین

کوئنتین تارانتینو نمی‌تواند اشتباه کند. ضد مرگ توسط کوئنتین تارانتینو نویسندگی و کارگردانی شده است و با درخشش کورت راسل به عنوان بدلکاری که مایک نام دارد و زنان را با ماشین خود در حین تصادف می‌کشد، به نمایش در آمد. خودرو‌ها به صورت جادویی راننده را از کشته شدن نجات نمی‌دهند اما بدلکار تصور می‌کند او در این خودرو‌ها کشته نمی‌شود اگرچه ممکن است جراحاتی بردارد.

در هر حال خودروهای این فیلم عالی هستند، شورلت نووا ۱۹۷۰ و دوج چارجر ۱۹۶۹. شووی نوای نمایش داده شده در عکس یکی از دو ماشین این فیلم است که جان سالم به در برد و در سال ۲۰۱۴ به طور کامل به همراه طرح جمجمه و رعد و برق روی کاپوت جلوی خودرو و لباس نقش اصلی فیلم یعنی مایک، به حراج گذاشته شد.

اگر آن را در جاده ببینم واقعا می ترسم!

۷- دوج ۱۹۸۵ رهگیر روح (۱۹۸۶)

۱۳ خودرو هالووین

روح در سال ۱۹۸۶ با درخشش چارلی شین وارد عرضه شد. به طور سربسته، فیلم در مورد یک نوجوان به قتل رسیده است که در قالب راننده مسابقات درگ با رانندگی خودروی Dodge M4S Turbo Interceptor زنده می‌شود تا انتقام خود را بگیرد. خودرویی که در سال ۱۹۸۵ یک طرح مفهومی بود و توسط برند آمریکایی تولید و توسط باب آکرمن طراحی شد.

پیتر کونگملوانگ مدیر اجرایی تبلیغاتی، این خودرو را به دلیل اینکه روح خودرو با فانتزی آمیخته بود انتخاب کرد. تعداد بسیار زیاد تصادفات خودرو در طول فیلم رخ می‌دهد؛ هرکسی که با روح مسابقه می‌دهد می‌میرد. او می‌گوید این خودرو خودش به طور عجیبی ترسناک است و نسبت به زمان خودش بسیار جلوتر است.

۸- بیتل دست کاری شده – ماشین هایی که پاریس را خوردند (۱۹۷۴)

۱۳ خودرو هالووین

سینمایی ماشین‌هایی که پاریس را خوردند توسط تعدادی از کارمندان CA انتخاب شد اما قابل ذکر است که این فیلم بیشتر جنبه تماشاگر پسندی و جذب طرفدار، جنبه هنری دارد. یک فیلم بسیار عجیب استرالیایی که محصول سال ۱۹۷۴ است و بر اساس داستانی که توسط کارگردانش پیتر ویر نوشته شده است، ساخته می‌شود.

پاریس یک شهر کوچک در ایالت جنوبی استرالیا (NSW: New south Wales) است که دارای تصادفات رانندگی بسیار زیادی است. کسانی که در این شهر رانندگی می‌کنند معمولا دچار سانحه می‌شوند و کسانی که جان سالم به در نمی‌برند تبدیل به نمونه‌ای در آزمایشگاه‌ها برای تحقیقات علمی می‌شوند. خودرو‌ها را خراب می‌کنند و از نو تبدیل به وسایل وحشتناکی می‌کنند که برای ترساندن مردم شهر به کار می‌روند.

فیلم هر چه پیش می‌رود عجیب‌تر می‌شود و در آخر همه خودرو‌های عجیب باهم ظاهر می‌شوند. انتظار نداشته باشید که فیلم محشری باشد، اما اگر دوستدار فیلم‌های نسبتا خوب هستید حتما آن را ببینید.

۹- فولکس واگن بیتل ۱۹۶۵- حشره عشق (۱۹۹۷)

۱۳ خودرو هالووین

فکر می‌کنید هربی در فیلم Love Bug The یک داستان بچگانه پر از رنگین کمان و درخشش نور خورشید است؟ باز هم فکر کنید. یک فیلم تلویزیونی به نام The Love Bug در سال ۱۹۹۷ پخش شد و کینه جویی‌های هربی (Herbie) و دوقلوی شرورش – هوراس (Horace) را به نمایش در آورد.

مندی تورنر (Mandy Turner) یک طرفدار پروپاقرص VW است این فیلم را وارد لیست کرد. شما آن را ترسناک نمی‌بینید، اما هوراس (Horace) با بدنه پوشیده از روکشی سخت یک VW Beetle مدل ۱۹۶۵ با نیزه‌هایی بیرون زده از چرخ‌هایش است. همانطور که انتظار دارید فیلم در لحظه رقابت جاده‌ای بین خوب و بد داستان به اوج می‌رسد – هربی و هوراس.

۱۰- خودروهای معمولی – مسابقه مرگبار ۲۰۰۰ (۱۹۷۵)

۱۳ خودرو هالووین

این فیلم، فیلمی برای نمایش آینده اما پخش شده در سال ۱۹۷۵ است. مسابقه مرگبار ۲۰۰۰ یک فیلم به سبک نمایش واقعی تلویزیونی/ بازی است – ترکیبی از ژانر های Monster Jam, wrestling and Survivor – در ستیز با رقبایی با هیکل بزرگ در خودرو‌هایی که به شکل دیوانه‌وار اصلاح شده‌اند (خودرو‌هایی با نام فرانکشتاین و Machine Gun Joe) که در رقابت قاره‌ای مرگبار باهم مسابقه می‌دهند و هر تعداد انسان که بتوانند در مسیر خود می‌کشند.

مدیر دفتر، مارکوس اسروبا می‌گوید این فیلم به دلیل اینکه همه خودروها شبیه ماشین کشتار هستند در ذهن او نقش بسته است.

در اینجا دو حقیقت طنز وجود دارد – یک بازی رایانه‌ای به نام Carmageddon که براساس این فیلم ساخته شده بود، ممنوع اعلام شد و فیلم Death Race ۲۰۰۰ در سال ۲۰۰۸ بار دیگر ساخته شد. با این تفاوت که نام فیلم مسابقه مرگبار و ستاره آن جیسون استاتهام Jason Statham بود. خودروهای شرور این فیلم ارزش دیدن را دارند.

۱۱- شورلت ایمپالا ۱۹۶۷- سریال ماوراءالطبیعه

۱۳ خودرو هالووین

پس از ورود به عرصه نمایش در تلویزیون در سال ۲۰۰۵، سریال ماوراءالطبیعه برای فصل دوازدهم تمدید شده است. از همان ابتدا این سریال ترسناک شورلت ایمپالا ۱۹۶۷ را به عنوان یک ویژگی شگفت‌انگیز به همراه داشته است.

در این سریال، دین وینچستر صاحب ایمپالا بوده و به همراه برادرش، سم، در سرتاسر آمریکا سفر کرده و  با شیاطین، ارواح، فرشتگان و هرچیزی که شیطانی و ماوراءالطبیعه باشد، می‌جنگند. این انتخاب من برای این لیست است و این انتخاب به دلیل علاقه من به فیلم های ترسناک بوده و این سریال بیش از حد انتظار صحنه‌های غیرمنتظره را در طول سال‌ها نشان داده و این خودرو بسیار خوش صدا و زیبا است.

۱۲- الدزموبیل دلتا ۸۸ تولید ۱۹۷۳- مرده شیطانی (۱۹۸۱)

۱۳ خودرو هالووین

این الدزموبیل دلتا ۸۸ تولید ۱۹۷۳ متعلق به نویسنده و کارگردان سم رایمی (Sam Raimi) بوده و در تمامی فیلم های او حضور دارد. این خودرو در تمامی سری فیلم‌های مرده شیطانی درخشیده است، اولین حضورش در سریال اَش در مقابل مرده شیطانی که توسط سم رایمی در سال ۱۹۸۱ نوشته و کارگردانی شده و همچنین حضور برجسته‌ای در فیلم مرد عنکبوتی داشته است.

این خودرو ماشین شخصی سم رایمی بوده و شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که بروس کمپل که نقش اَش را بازی می‌کرد، از آن نفرت داشت و هر موقعی که می‌توانست با آن تصادف می‌کرد. رایمی هم تعدادی از این خودرو را برای شرایط اضطراری نگه می‌داشت.

به خاطر دارید که این خودرو خاص، اَش و دوستانش را به کلبه جنگلی رساند و آن‌ها در آن کلبه کتاب مردگان را پیدا کردند و پس از آن شیطان بیدار شد و همه را کشت؟ حتما شما خاطرات بسیاری در طول از گذشته با دیدن این فیلم دارید.

۱۳- خودروی قرمز بزرگ - The Wiggles

۱۳ خودرو هالووین

مدیر تحریریه CarAdvice، راب مرگیت آن را به خوبی خلاصه کرده است. هر کسی که در ۲۰ سال گذشته صاحب فرزند بزرگسالی بوده است و یا خودش جوانی‌اش را گذرانده باشد، وحشتی که The Wiggles را احاطه کرده می‌فهمد. ماشین قرمز رنگ بزرگ! از انحناهای عجیب و پوشش رنگی تایرهایش تا بوق بیرون آمده از شیپور خوش صدایش، همگی نشان از این دارند که ماشین قرمز رنگ بزرگ یک شیطان تمام عیار است.

این شیطان توسط چهار سرنشین همیشه خندانش که لباسهای همرنگ ماشین پوشیده‌اند احاطه شده است. سرود اهریمنی که می خوانند در مغزتان رخنه می‌کند و در تمام طول روز در ذهن شما خواهد ماند و در غیر منتظره‌ترین لحظات در ذهنتان ظاهر خواهد شد...

« اکنون می‌خواهم پیش‌بینی ۵ ساله مالی مان را برایتان ارائه کنم...» در همین لحظه نغمه شیطانی  

« toot toot, chugga chugga, Big Red Car, we’re gonna ride all day lonnnnnnnnnng»

در ذهنتان ظاهر می‌شود.

آیا شما هم خودروهایی در سریال‌ها یا فیلم‌ها دیده‌اید که به نظرتان ترسناک باشند؟ ماشین‌های کدام فیلم ترسناک مورد علاقه شماست؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات