تصویری منتسب به هواوی پی 10 منتشر شد

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پرچم‌دار آینده کمپانی هواوی که پی 10 نام دارد، بار دیگر از ترکیب دوربین دوگانه در پشت خود استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

هواوی در همکاری با لایکا، پرچم‌داری به نام پی 9 را معرفی کرد که در پشت این تلفن هوشمند از ترکیب دوربین دوگانه استفاده شده بود. پس از این گوشی، شاهد همکاری مجدد هواوی و لایکا در میت 9 بودیم. اگرچه آنر 8 نیز دارای دوربین دوگانه است اما از برند لایکا در پشت خود بهره نمی‌برد.

به‌تازگی کمپانی هواوی و لایکا اعلام کرده‌اند که قصد دارند کارخانه‌ای در آلمان تأسیس کنند تا بتوانند به همکاری مشترکشان ادامه دهند؛ بنابراین تعجب‌آور نخواهد بود که بار دیگر شاهد استفاده از ترکیب دوربین دوگانه برند لایکا در محصولات جدید هواوی باشیم.

انتشار تصویر جدیدی که منتسب به هواوی پی 10 است نیز این گفته را تائید می‌کند. انتظار می‌رود بهار سال آینده از این محصول رونمایی شود و آن را پرچم‌دار ۲۰۱۷ کمپانی هواوی بخوانیم. همان‌طور که می‌دانید هواوی پی 8 در بهار سال ۲۰۱۵ و پی 9 در بهار سال ۲۰۱۶ معرفی شد و احتمال می‌رود که این روند ادامه یابد.

هواوی پی 10

در تصویر منتشرشده که درواقع پشت گوشی را نشان می‌دهد، می‌توان شباهت‌های طراحی آن به آنر 8 را متوجه شد. اگر این تصویر صحت داشته باشد؛ پی 10 دارای قاب شیشه‌ای در پشت خود خواهد بود. در تصویر می‌توان دو دوربین را مشاهده کرد که به‌صورت افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این در حالی بود که دوربین‌های میت 9 به‌صورت عمودی بودند.

در کنار دوربین‌ها یک فلش نیز قرار دارد و می‌توان سنسور اسکنر اثر انگشت را در زیر آن مشاهده کرد. با این حساب می‌توان گفت که طراحی پی 10 چندان هم دستخوش تغییر نشده است؛ اما باید قبول کرد که نیازی به این کار نیست. با وجود اینکه محصولات هواوی کمی از نظر طراحی به یکدیگر شباهت دارند؛ اما کیفیت ساخت مناسبشان باعث جلب رضایت کاربران شده است.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری انتظار می‌رود هواوی پی 10 از تراشه کرین 960 -که در میت 9 نیز استفاده شده بود- بهره ببرد. دیگر مشخصات این تلفن هوشمند شامل ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است که البته به لطف وجود درگاه میکرو اس‌دی می‌توان این فضا را افزایش داد.

طبق اطلاعاتی که هم‌اکنون در اختیارمان قرار دارد؛ احتمالا پی 10 دارای صفحه نمایشگر ۵.۵ اینچی QHD است. با این حساب، پی 10 اولین گوشی از سری پرچم‌دار اصلی کمپانی هواوی خواهد بود که از صفحه نمایشگر QHD استفاده خواهد کرد. البته شاهد استفاده از صفحه QHD در میت 9 پورشه دیزاین بودیم اما این گوشی درواقع از سری پرچم‌دار اصلی هواوی نیست.

انتظار می‌رود مانند میت 9 در پی 10 نیز از سیستم‌عامل اندروید نوقا استفاده شود که بر روی آن رابط کاربری EMUI v5.0 سوار است. متأسفانه در مورد قیمت یا دیگر مشخصات این تلفن هوشمند اطلاعاتی در اختیار نداریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات