اینتل از بازار گجت های پوشیدنی کنار می‌کشد

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از تصاحب کمپانی Basis در سال ۲۰۱۴ توسط اینتل، حال شنیده‌ها حکایت از این دارند که این کمپانی درصدد خروج از بازار گجت‌های پوشیدنی است.
تبلیغات

اینتل در سال ۲۰۱۴ کمپانی Basis را تصاحب کرد. این کمپانی که البته کمتر شناخته‌شده بود، ساعت‌های هوشمند بسیار باکیفیتی برای زیر نظر گرفتن فاکتورهای سلامتی کاربران تولید می‌کرد. خرید Basis به عنوان یکی از قطعات پازل بزرگ اینتل برای ورود به بازار گجت‌های پوشیدنی تصور شد؛ چراکه اینتل پس از تصاحب Basis آن را زیرمجموعه‌ای از NDG یا New Devices Group قرار داد. هدف اینتل از این کار حضور پررنگ‌تر در بازار گجت‌های پوشیدنی و تبدیل‌شدن به یکی از بازیگران اصلی در این حوزه بود.

سال ۲۰۱۵ اینتل در اقدامی دیگر به سراغ Recon رفت که در زمینه‌ی تولید هدآپ دیسپلی‌ها برای دوچرخه‌سواران و اسکی‌بازان فعالیت می‌کند. با وجود اینکه اینتل در چند سال اخیر از هر فرصتی برای اعلام حضور خود در بازار گجت‌های پوشیدنی استفاده کرده است، اما شرایط برای بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های پردازشی در مورد گجت‌های پوشیدنی چندان جالب توجه نیست؛ چراکه طی تابستان سال جاری میلادی، اینتل ساعت‌های هوشمند Basis Peak را به دلیل گرم شدن فراخوانی کرد. مشکل گرم شدن این ساعت هوشمند البته تنها ۰.۲ درصد از کاربران را شامل می‌شد، با این وجود اینتل تمام نسخه‌های عرضه‌شده را فراخوانی کرد و به جای تعویض، اقدام به توقف فروش این گجت هوشمند کرد. اینتل همچنین به پشتیبانی نرم‌افزاری Peak -که شامل ارائه‌ی سرویس ابری نیز می‌شود- پایان داد.

آنچه به نظر می‌رسد، عدم دستیابی به برنامه‌هایی است که اینتل در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی در نظر گرفته بود. پس از آنکه اینتل Basis را تصاحب کرد؛ غیر از تیتانیوم که نسخه‌ای پیشرفته از Peak است، نمی‌توان محصول دیگری را مشاهده کرد که توسط این کمپانی زیر نظر اینتل راهی بازار شده باشد.

ساعت هوشمند Basis Ruby

حال شنیده‌ها حکایت از این دارند که اینتل درصدد کنار کشیدن از این حوزه و توقف سرمایه‌گذاری روی گجت‌های پوشیدنی است. در صورت به واقعیت پیوستن این موضوع، باید شاهد تعدیل نیروی گسترده‌ی اینتل در بخش NDG باشیم. بنا بر اطلاعات ارائه‌شده؛ اینتل این موضوع را با شماری از کارمندان خود در میان گذاشته است و از این‌رو بخشی از کارکنان این کمپانی تا پایان سال جاری شغل خود را از دست خواهند داد. البته گزارش‌های مختلف منتشرشده در این خصوص نگاه متفاوتی به این موضوع دارند، ولی همگی روی تعدیل نیروی گسترده در کنار تعطیلی بخش NDG تأکید می‌کنند.

با توجه به تعدیل نیروی گسترده در بخش NDG اینتل، به نظر می‌رسد شماری از فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده توسط این کمپانی به هیچ‌وجه وارد فاز تجاری نخواهند شد و روی بازار را نخواهند دید که از این جمله باید به ساعت هوشمند Basis Ruby اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات