ابزار جدید گوگل برای افزایش آنی کیفیت تصاویر هنگام زوم کردن

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سیستم جدید گوگل با نام RAISR می‌تواند کیفیت تصاویر را به صورت آنی با استفاده از یادگیری ماشینی به صورت محسوسی بهتر کند.
تبلیغات

حفظ جزئیات هنگام زوم کردن روی تصاویر یکی از سخت‌ترین کارها است اما گوگل با استفاده از روش جدید و اتوماتیک خود و البته یادگیری ماشینی می‌تواند این کار سخت را آسان کند. این سیستم که RAISR (Rapid and Accurate Image Super-Resolution) نام دارد؛  می‌تواند تصاویر را بدون افت کیفیت بزرگ‌تر کند، اما نکته‌ی جالب در مورد این سیستم آنی بودن آن است.

RAISR

البته گوگل اعتراف کرده است که اولین شرکتی نیست که به دنبال بهبود کیفیت تصاویر بوده است. این شرکت می‌گوید که روش‌های گذشته، یا کند بودند یا تصاویر را با افت کیفیت مواجه می‌کردند؛ اما RAISR می‌تواند به صورت لحظه‌ای کیفیت تصویر را به هنگام زوم کردن بهبود ببخشد و این کار را ۱۰۰ برابر سریع‌تر از رقبا انجام می‌دهد.

سیستم RAISR به الگوریتم خود نحوه‌ی دستیابی به کیفیت بالاتر تصویر را یاد می‌دهد تا بتواند به تأثیرگذاری بیشتری دست پیدا کند. این سیستم می‌تواند تشخیص دهد که کدام فیلتر کیفیت تصویر را بدون از دست دادن جزئیات، بالاتر می‌برد. این سیستم روشنایی، رنگ، شدت و بسیاری فاکتورهای دیگر را تحلیل می‌کند تا حاشیه‌ و لبه‌های اشیا را پیدا کند و با استفاده از فیلترهای مناسب کیفیت آن‌ها را بالاتر ببرد.

RAISR

علاوه بر تمامی موارد ذکرشده، این سیستم نوع فایل و روش استفاده‌شده برای فشرده کردن تصویر را نیز تحلیل می‌کند تا با استفاده از مهندسی معکوس بتواند به افزایش کیفیت تصویر کمک کند. نتیجه‌ی کار این سیستم افت نکردن کیفیت تصاویر به هنگام زوم کردن است اما این بهبود کیفیت بسیار سریع و آنی صورت خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات