ال جی تلویزیون های اُلِد والپیپر را در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد کرد

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گفته می‌شود ال‌جی قصد دارد تا سال ۲۰۱۷، تلویزیون‌های Wallpaper OLED خود را به بازار ارائه کند.
تبلیغات

به‌تازگی اسنادی فاش شده است که حکایت از تلاش ال‌جی برای عرضه‌ی یک تلویزیون OLED انعطاف‌پذیر و بسیار باریک با ضخامت تنها ۱ میلی‌متر دارد که احتمالا از سال ۲۰۱۷ و همراه با سایر تلویزیون‌های الد این کمپانی آماده‌ی فروش خواهد بود. آیا شما نیز تمایل دارید تلویزیونی داشته باشید که مثل یک پوستر به دیوار بچسبد؟ اگر پاسختان مثبت است، باید بدانید که انتظارتان طولانی نخواهد شد.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، به تازگی شایعه‌ای منتشر شده است که بر اساس آن ال‌جی قصد دارد تا سال ۲۰۱۷ فروش تلویزیون‌های آینده‌نگرانه‌ی wallpaper OLED خود را آغاز کند. وب‌سایت flatpanelshd که در حوزه‌ی گواهینامه‌‌های وای‌فای کار می‌کند؛ گزارشی منتشر کرده که در آن به مشخصات تلویزیون‌های الد سال ۲۰۱۷ ال‌جی اشاره شده است. این مجموعه اطلاعات که هنوز هم بر روی وب‌سایت مذکور قابل‌مشاهده است، شامل شماره مدل و تاریخ گواهینامه‌های وای‌فای شماری از تلویزیون‌های ال‌جی است.

زمانی که از تیم السی، مسئول جدید توسعه‌ی محصولات ال‌جی خواسته شد که این اطلاعات را تائید کند، او گفت:

ما در حال حاضر نمی‌خواهیم در مورد نقشه‌های راه محصولاتمان در سال ۲۰۱۷ صحبت کنیم، در مورد اطلاعات مندرج در مقاله‌ای در مورد گواهینامه‌های وای‌فای نیز نظری نداریم.

او همچنین تأکید کرد برخی از اطلاعات ارائه‌شده توسط وب‌سایت flatpanelshd نادرست هستند، اما آن‌ها را مشخص نکرد.

فناوری OLED بهترین کیفیت تصویری را که تاکنون دیده‌اید، برای شما به ارمغان می‌آورد. تلویزیون‌های ال جی مبتنی بر این فناوری بسیار باریک هستند و به سازندگان اجازه می‌دهند تا به فرم فکتورهایی عجیب‌وغریب دست یابند. در نخستین فرم‌فکتور مفهومی که سال گذشته برای تلویزیون‌های والپیپر دیدیم، پیش‌بینی شد که این دستگاه‌‌ها تنها ۱.۹ کیلوگرم وزن داشته و دارای ضخامتی کمتر از یک میلی‌متر باشند! به لطف یک وسیله‌ی آهنربایی حصیر مانند، می‌توان این تلویزیون‌ها را همچون پوستر به دیوار چسباند. برای جدا کردن تلویزیون wallpaper OLED از دیوار نیز تنها کافی است که نمایشگر را از روی قسمت حصیر مانند زیرین کشیده و جدا کنید.

سال گذشته در کره‌ی جنوبی برخی از نمونه‌های اولیه‌ی این طرح‌های مفهومی ساخته و در مقر ال‌جی در معرض دید قرار داده شد. این تلویزیون‌ها بسیار زیبا و آن‌قدر انعطاف‌پذیر هستند که بتوان درست همانند «ویدئو وال‌های الد خمیده» -که ال‌جی پیش‌تر آن‌ها را نمایش داده بود- آن‌ها را با انحنایی ملایم خم کرد. بسیاری در مورد کاربردی بودن این فناوری در دنیای واقعی بدبین بودند. این تلویزیون‌های دیواری به اندازه‌ی کافی نازک هستند و علی‌رغم نیاز کم به جابجا شدن، جابجایی بسیار راحتی خواهند داشت و در نتیجه از هر نظر عالی هستند.

تلویزیون OLED ال‌جی

در گفتگو با نمایندگان ال‌جی مشخص شد قصد نهایی این کمپانی این است که به‌محض فائق آمدن بر موانع پیش رو همچون چگونگی مجتمع سازی اتصالات با منبع تغذیه، این تلویزیون‌‌ها را به محصولاتی قابل عرضه به بازار تبدیل کند. البته رفع این مشکلات به قدری دشوار است که گاهی حتی برای مهندسان نیز غیرقابل حل به نظر می‌رسد!

همچون تمامی شایعات دیگر، به این شایعه نیز باید به دیده‌ی تردید نگریست؛ اما با توجه به خط تولید کنونی تلویزیون‌های OLED ال‌جی، شماره مدل‌های فاش شده را می‌توان مواردی کاملا معقول و منطقی به شمار آورد. تمامی سری‌های موجود از جمله OLED65B6P از قراردادی تبعیت می‌کنند که مطابق آن چهار حرف اول نشانگر نوع پنل، عدد دو رقمی پس از آن نشانگر اندازه‌ی صفحه‌نمایش، حرف پس از آن نشانگر طراحی و عدد آخر آن نشانگر سال تولید (مثلا ۶ به معنای ۲۰۱۶) است. تمامی مدل‌های فاش شده دارای شماره مدل‌هایی هستند که در آن عدد ۶ آخر با ۷ جایگزین شده است که به معنای محصولاتی ویژه‌ی ارائه در سال ۲۰۱۷ است. در جدول زیر مشخصات مدل‌های فاش شده را مشاهده می‌کنید.

تنها اطلاعاتی که می‌توان به موارد فوق افزود؛ این است که نسخه‌ی ۶۵ اینچی تلویزیون‌های Wallpaper OLED، حدود ۱۰ هزار دلار قیمت‌گذاری خواهد شد. بیش از این نمی‌توان در مورد این مبحث به پیش‌بینی پرداخت. احتمالا جزییات بیشتر به‌زودی در نمایشگاه CES لاس‌وگاس ارائه خواهد شد.

نظر شما در مورد تلویزیون‌های جدید ال‌جی چیست؟ آیا فناوری موجود در آن‌ها را کاربردی و قیمت آن‌ها را مناسب می‌‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات