دوربین فیلمبرداری حرفه ای PXW-FS7 ll سونی معرفی شد

یک‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی دوربین‌های فیلم‌برداری حرفه‌ای مشهور PXW-FS7 خود را با قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی کرد.
تبلیغات

دوربین‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری PXW-FS7 سونی (که بیشتر با نام FS7 شناخته می‌شوند) از شهرت و محبوبیت بالایی در میان علاقه‌مندان به فیلم‌برداری برخوردار هستند. سونی نیز با آگاهی از این موضوع قصد دارد با اضافه کردن قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید، این سری از دوربین‌های خود را به‌روزرسانی کند.

نسخه‌ی به‌روزرسانی شده‌ی دوربین PXW-FS7 (که تنها با قرار گرفتن پسوند «ll» در کنار نام سری قدیم، PXW-FS7 ll نام خواهد داشت) از فیلتر ND (فیلتر کاهنده نور) جدیدی با نام «فیلتر الکترونیکی کاهش نور متغیر» بهره خواهد برد. فیلتر جدید به‌صورت اتوماتیک نوردهی (exposure) را تنظیم خواهد کرد. این فیلتر می‌تواند به گونه‌ای خود را با شرایط نوری متفاوت تطبیق دهد که حتی در صورت تغییر سریع شدت نور، سرعت شاتر و دیافراگم ثابت باقی بمانند و در نتیجه ظاهر ویدئو دچار تغییر نشود. فیلتر جدید همچنین اجازه می‌دهد تا در طول ضبط ویدئو، با استفاده از تغییرات دیافراگم، عمق میدان را (بدون اینکه نوردهی صحنه دچار تغییر شود) عوض کرد.

دوربین PXW-FS7 ll سونی

دوربین جدید جایگزین FS7 نخواهد شد و سونی اعلام کرده با تولید و عرضه‌ی هر دو مدل، قصد دارد «گزینه‌های بیشتری» را در اختیار فیلم‌برداران قرار دهد. مدل جدید البته قیمت بیشتری خواهد داشت؛ پس یکی از مواردی که هنگام انتخاب بین این دو «گزینه» باید در نظر گرفت، میزان بودجه است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید دوربین FS7 ll سونی، بند قفل شونده دور درگاه لنز است که به فیلم‌برداران اجازه خواهد داد لنزهای E-Mount را بدون احتیاج به پیچاندن، مستقیم روی دوربین سوار کنند. با روش جدید، کافی است لنزها را نزدیک دوربین کنید و با استفاده از بند آن‌ها را سر جایشان محکم کنید. سونی می‌گوید با استفاده از این روش، سرعت تعویض لنزها به‌شدت افزایش خواهد یافت.

سونی همچنین ساختار تکیه‌گاه دوربین روی شانه و نمایاب (viewfinder) را نیز تغییر داده است تا فیلم‌برداران از این پس بدون احتیاج به هرگونه وسیله‌ی جانبی بتوانند و تنها با استفاده از انگشتان خود آن‌ها را تنظیم کنند. در مدل جدید بازوی مانیتور و نگه‌دارنده‌ی میکروفون را نیز می‌توان برای افرادی که از طریق چشم چپ فیلم‌برداری می‌کنند تنظیم کرد.

دوربین sony PXW-FS7 ll
دوربین sony PXW-FS7 ll

درست مانند FS7، دوربین FS7 ll نیز با استفاده از سنسور Super 35mm می‌تواند ویدئوهای با رزولوشن 1080p و 4K را با نرخ فریم متفاوت (ماکزیمم ۱۸۰ فریم بر ثانیه) و فرمت‌های مختلف ضبط کند. هم‌زمان با رونمایی از دوربین جدید، سونی از یک کیت لنز جدید برای دوربین‌های سری FS7 و مموری کارت 256GB XQD با سرعت نوشتن ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه نیز رونمایی کرد.

لنز جدید معرفی‌شده SELP18110G 18-110mm f/4 از نوع پاور زوم و با قابلیت تثبیت‌کننده یا لرزشگیر اپتیکال (Optical SteadyShot) است. اگرچه سونی پیش از این اعلام کرده بود که لنز جدید با مبدل‌های تِله (teleconverter) SEL14TC و SEL20TC نیز سازگار خواهد بود، اما ظاهرا کمپانی ژاپنی نظر خود را در این رابطه تغییر داده است و سازگاری در کار نخواهد بود.

دوربین Sony PXW-FS7 ll ژانویه‌ی ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد، اما قیمت آن هنوز مشخص نیست. (قیمت مدل فعلی این دوربین ۸۵۰۰ دلار است.) برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این دوربین می‌توانید به وبسایت سونی مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات