گوگل Android Auto را برای تلفن همراه عرضه خواهد کرد

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل سیستم عامل Android Auto را تابه‌حال در بیش از ۲۰۰ مدل خودرو از ۵۰ کمپانی مختلف در دسترس خریداران قرار داده است.
تبلیغات

گوگل با ارائه سیستم عامل Android Auto وارد بازار خودرو شده است. این کمپانی اخیرا اعلام کرده است که به زودی Android Auto به نحوی در تمامی خودروها در دسترس قرار خواهد گرفت. هدفی که در ابتدای این پروژه برنامه‌ریزی شده بود و حال بسیار به واقعیت نزدیک شده است.

کمپانی Google در هفته‌ای که گذشت نوید بهره‌مند شدن از این سیستم را به رانندگانی که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، داد. در این طرح رانندگان قادر خواهند بود تا Android Auto را به صورت کامل همانند آن‌چه که در سیستم‌های صوتی تصویری خودرو موجود است، در گوشی‌های خود اجرا کنند. چگونگی عملکرد و دلیل برتری آن نسبت به استفاده معمولی از امکاناتی که در حال حاضر در تلفن‌های همراه موجود است، مسئله‌ای است که پاسخ آن را نمی‌دانیم.

این سیستم جدید از یک رابط کاربری که مناسب با نیاز رانندگان طراحی شده است و به راحتی می‌توان با آن رابطه برقرار کرد (driver-friendly) بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که نسخه Android Auto برای تلفن‌های همراه با بهره‌گیری از دکمه‌های بزرگ‌تر، ساده‌تر باشد. همچنین Android Auto در گوشی‌هایی اجرا خواهد شد که از اندروید ۵ یا بالاتر برخوردار باشند.

گوگل Android Auto

مشابه با سیستم عامل Android Auto موجود در خودروها، نسخه تلفن‌ همراه آن نیز از اپلیکیشن‌های مختلف، نقشه، قابلیت بخش موسیقی و امکان ارسال پیام بدون دخالت دست بهره می‌برد. همچنین این قابلیت برای آن در نظر گرفته شده است که در زمان اتصال به بلوتوث به صورت خودکار شروع به فعالیت کند. برای دسترسی به ویژگی‌های این سیستم، راننده تنها لازم است تا از عبارت OK Google استفاده کند. در این صورت به‌کارگیری این سیستم (حداقل از لحاظ تئوری) موجب حواس پرتی راننده نخواهد شد.

کمپانی گوگل می‌گوید که آخرین نسخه Android Auto طی روزهای آینده ارائه خواهد شد. برای استفاده از این سیستم به محض فعال شدن آن در هر منطقه، کافی است تا در سایت Android Auto ثبت نام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات