طرح اولیه آیفون در سال ۱۹۸۳ میلادی

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا آیفون یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان است. به تازگی تصویری از نمونه‌ی اولیه‌ و قدیمی این محصول که مربوط به سال ۱۹۸۳ بوده، منتشر شده است.
تبلیغات

استیوجابز مدت‌ها پیش، از مهندسان شرکتی که خود تاسیس کرده بود (اپل) درخواست کرد از نمایشگرهای لمسی به منظور تولید رایانه‌های لوحی استفاده کنند که این درخواست بعد‌ها با تولید تبلت آیپد عملی شد.  بسیاری بر این باورند آیفون به دستگاهی شباهت دارد که اپل آن را نیوتون نامیده  بود. در واقع گوشی‌ هوشمند آیفون همانند نیوتون به صورت تمام لمسی عمل می‌کند. طرح این محصول نیز توسط طراح معروف اپل، جاناتان آیو ایجاد شد.

در ماه آوریل سال ۲۰۰۳ و در طی کنفرانس All Things Digital، استیو جابز اعلام کرد که تبلت‌پی‌سی‌ها انتخاب خوبی برای اپل محسوب نمی‌شوند و در واقع بازار این محصولات چندان مناسب نیست. وی در حالی این گفته را بیان کرد که در آن زمان اپل درخواست‌های زیادی مبنی بر تولید نسل جدید این نوع دستگاه‌ها دریافت کرده بود. جابز اعتقاد داشت که موبایل‌ها به مهم‌ترین وسیله‌ی ارتباطی قابل حمل تبدیل خواهند شد و گوشی‌ها در واقع باید مجهز به نرم‌افزاری باشند که نیازهای کاربران را رفع کند. در آن زمان به جای تمرکز مجدد بر ساخت مدل جدید نیوتون، استیو جابز تمرکز خود را بر تولید آیپاد و نرم‌افزار آیتیونز معطوف کرد.

در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۰۵، شرکت اپل با همکاری موتورولا محصولی به نام ROKR E1 را معرفی کرد. این دستگاه در واقع اولین موبایلی بود که از نرم‌آفزار آیتیونز استفاده می‌کرد. جابز از ROKR نیز راضی نبود و از محصولی که توسط اپل تولید نشده بود احساس رضایت نداشت. در سپتامبر سال ۲۰۰۶ شرکت مورد بحث به پشتیبانی خود از ROKR خاتمه داد و نسخه‌ای جدید از نرم‌افزار آیتیونز را منتشر کرد و در آن به یک موبایل ناشناخته اشاره شده بود که می‌تواند تصاویر را نمایش داده و ویدیوها را پخش کند. در نهایت اپل طرح اولیه‌ی محصولی را ایجاد کرد که نام آیفون را یدک می‌کشید.

سر انجام در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۰۷ (۱۹ دی ماه ۱۳۸۵) استیو جابز اولین آیفون را رسما معرفی کرد. این گوشی‌ هوشمند در آن زمان توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرد. در زمان معرفی گوشی یادشده، جابز اعلام کرد که این محصول از اواخر همان سال به بازار عرضه خواهد شد. 

حال به تازگی تصویر طرح اولیه‌ی آیفون که در سال ۱۹۸۳ و توسط هارتموت اسلینگر برای اپل ایجاد شده بود، منتشر شده که می‌توانید در بالای مطلب آن را مشاهده کنید. این دستگاه در واقع یک تلفن است که از نمایشگر لمسی بهره می‌برد. علاوه بر این برای کار با این صفحه‌نمایش از قلم استایلوس استفاده شده است. این محصول نقطه‌ی آغازی بود برای تولید گوشی‌ هوشمند شرکت اپل که امروزه آن را با نام آیفون می‌شناسیم.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات