مایکروسافت جزئیات هدست های واقعیت مجازی جدیدش را ماه دسامبر ارائه می‌کند

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرده است که جزئیات بیشتری از هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر ویندوز ۱۰ را طی مراسمی در ماه دسامبر ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در جریان برگزاری مراسم ۵ آبان که طی آن سرفیس استودیو را رونمایی کرد، از عرضه‌ی هدست‌های با همکاری شرکای سخت‌افزاری خود خبر داد. حال آلکس کیپمن، مدیر هولولنز در گفتگو با پولیگان اعلام کرد که ردموندی‌ها طی مراسمی که ماه دسامبر برگزار خواهد شد، جزئیات بیشتری از هدست‌های واقعیت مجازی خود را ارائه خواهند کرد. مایکروسافت دو مراسم را در تاریخ ۸ و ۹ دسامبر و ۱۴ و ۱۵ دسامبر برگزار خواهد کرد.

مایکروسافت در جریان برگزاری دو کنفرانس خود جزئیات بیشتری را در مورد هدست‌های واقعیت مجازی که قرار است توسط کمپانی‌های دیگر تولید شود، ارائه خواهد کرد. از جمله‌ی کمپانی‌هایی که هدست‌های واقعیت مجازی با پشتیبانی از مفهوم هولوگرافیک مایکروسافت ارائه خواهند کرد باید به اچ‌پی، لنوو، دل، ایسر و ایسوس اشاره کرد. این هدست‌ها به رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ متصل شده و تجربه‌ی استفاده از هولوگرافیک مایکروسافت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اولین گروه از هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر ویندوز ۱۰ پس از ارائه‌ی بروزرسانی موسوم به Creators راهی بازار خواهد شد. براساس اطلاعات ارائه شده این بروزرسانی در ماه مارس سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد.

سیستم هولوگرافیک ویندوز را باید بخش مهمی از استراتژی اپلیکیشن‌های یونیورسال مایکروسافت خواند. در صورتی که مایکروسافت بتواند تولیدکنندگان هدست را برای استفاده از سیستم هولوگرافیک ویندوز متقاعد کند، در نتیجه می‌تواند پلتفرمی برای وافعیت مجازی در اختیار داشته باشد که از طریق آن به فروش اپلیکیشن‌ها و بازی‌های توسعه یافته بپردازد.

اولین نسل از هدست‌های مبتنی بر فناوری هولوگرافیک مایکروسافت شبیه به هدست‌های موجود در بازار خواهند بود و از این‌رو قابلیتی شبیه به هولولنز را نخواهند داشت. این هدست‌ها با بهره‌گیری از سنسور‌های تعبیه شده روی آن قادرند حرکات سر در ۶ جهت را تشخیص داده و امکان شبیه سازی محیط بیرون در داخل هدست را در اختیار کاربران قرار دهند. مایکروسافت جزئیاتی را از سخت‌افزار این هدست‌های واقعیت مجازی ارائه نکرده و فقط به این موضوع بسنده کرده است که ارزان ترین نسخه از هدست‌های عرضه شده قریب به ۲۹۹ دلار قیمت خواهند داشت.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات