شارپ نمایشگری با تراکم ۱۰۰۰ پیکسل بر اینچ معرفی کرد

یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
شارپ در جریان نمایشگاه CEATECH 2016 از نمایشگر IGZO با تراکم ۱۰۰۰ پیکسل بر اینچ رونمایی کرد.
تبلیغات

مهمترین مشخصه‌های یک نمایشگر خوب برای به کارگیری در گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های مرتبط با واقعیت مجازی، شفافیت، کنتراست بالا و شارپ بودن تصاویر به نمایش درآمده در آن است. هرچقدر تراکم پیکسلی یک نمایشگر بالا باشد، شاخصه‌های یاد شده نیز بالاتر خواهند بود. شارپ نامی شناخته شده در صنعت تولید نمایشگر محسوب می‌شود و اخیرا گوشی‌های هوشمند زیادی از نمایشگرهای این کمپانی بهره می‌برند. بر همین اساس، این شرکت در جریان نمایشگاه CEATECH 2016 که در کشور ژاپن در حال برگزاری است، از نمایشگر جدیدی رونمایی کرده که از تراکم پیکسلی خارق‌العاده‌ی ۱۰۰۰ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد.

از مدت‌ها پیش گفته می‌شد که شارپ در حال کار بر روی یک نمایشگر است، اما اکنون مشخص شد که نمایشگر مورد انتظار، همین نمونه‌ی مورد بحث است. به عنوان مرجعی جهت مقایسه، می‌توان به نمایشگر ۵.۷ اینچی به کار رفته در گوشی گلکسی نوت 7 اشاره کرد، این نمایشگر فوق‌العاده دارای تراکم پیکسلی ۵۱۸ پیکسل بر اینچ است. اکنون همین نمایشگر را با تراکم ۱۰۰۰ پیکسل بر اینچ تصور کنید، یقینا وضوح تصاویر به نمایش درآمده در آن، خارق‌العاده و فراتر از تصور خواهد بود.

شارپ قصد دارد تا با این محصول، صنعت ساخت نمایشگر و فناوری‌های مرتبط با آن را متحول کند. احتمالا در آینده‌ای نزدیک، شاهد به کارگیری چنین نمایشگرهایی در گوشی‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات