سونی دوربین بدون آینه a6500 را با لرزشگیر اپتیکال 5 محوره رونمایی کرد

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی دوربین بدون آینه‌ی جدیدی را با نام a6500 معرفی کرده که از وجود سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال ۵ محوره بهره می‌برد.
تبلیغات

سونی دوربین بدون آینه‌ی جدیدی را رونمایی کرده که a6500 نام دارد. این دوربین بدون آینه یک سنسور APS-C با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی دارد و از وجود لرزشگیر اپتیکال ۵ محوره بهره می‌برد. همچنین باید به نمایشگر لمسی تعبیه شده در پشت این دوربین نیز اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های جدید a6500 را باید بافر بزرگ‌تر در کنار قدرت پردازشی بالا خواند که باعث شده تا این دوربین در مقایسه با نسل پیش عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. قیمت این دوربین بیش از ۱٫۴۰۰ دلار تعیین شده است. 

دوربین بدون آینه را باید بهترین دوربین سونی مجهز به سنسور APS-C خواند که بالاتر از a6300 قرار می‌گیرد. دوربین جدید سونی از همان سنسور ۲۴ مگاپیکسلی نسل قبلی با ۴۲۵ نقطه‌ی PDAF بهره می‌برد، اما افزایش قدرت پردازشی باعث شده تا عملکرد آن بهبود یافته و سرعت ثبت تصاویر بسیار بالاتر باشد. سونی همچنین به مدد قدرت پردازشی بالا، عملکرد دوربین در حساسیت بالای سنسور را نیز بهبود داده است.

لرز‌شگیر اپتیکال ۵ محوره‌ی دوربین جدید سونی در دو حالت ثبت عکس و ویدیو به خوبی عمل می‌کند. در زمان استفاده از لنز‌های OSS که از وجود سیستم لرزشگیر داخلی بهره می‌برند، لنز وظیفه‌ی تصحیح وضعیت تصویر در محورهای مختلف را بر عهده می‌گیرد.

سونی a6500

عملکرد نمایشگر لمسی این دوربین نیز بهتر شده و می‌توان در مواردی نظیر فوکوس خودکار این موضوع را به وضوح مشاهده کرد. با توجه به افزایش بافر دوربین، امکان ثبت بیش از ۱۱ فریم در هر ثانیه وجود دارد که می‌توان با این نرخ ۳۰۰ تصویر با فرمت JPEG یا ۱۰۰ تصویر Raw و JPEG ثبت کرد.

a6500 قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 4K نصب کند که البته قابلیت جدیدی نیست، حال آنکه نمایشگر لمسی امکان تغییر فوکوس هنگام فیلمبرداری را ممکن می‌کند. سرعت تغییر فوکوس در زمان فیلمبرداری را می‌توان بصورت روان هنگام فیلمبرداری تغییر داد. قابلیت فوکوس خودکار در تمام حالت‌های ثبت ویدیو حتی فیلمبرداری با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه در دسترس است.

این دوربین قادر است ویدیو‌های فول اچ‌دی را از یک فریم بر ثانیه تا بیش از ۱۲۰ فریم در هر ثانیه ثبت کند. ضمنا باید به امکان پخش با سرعت ۶۰ برابری تا یک پنجم سرعت فیلمبرداری بصورت اسلوموشن اشاره کرد. با وجود اینکه این دوربین از وجود ورودی میکروفون بهره می‌برد، اما خبری از خروجی هدفون نیست.

سونی a6500

ضمنا باید به بروزشدن نرم‌افزار مورد استفاده در این دوربین اشاره کرد که جستجو و استفاده از دوربین را به مراتب ساده‌تر از پیش می‌کند. با هر بار شارژ این دوربین، می‌توان بیش از ۳۵۰ بار عکاسی کرد که این میزان باتری‌دهی در زمان استفاده از منظره‌یاب الکترونیک به ۳۱۰ بار عکاسی کاهش پیدا می‌کند.

این دوربین اواخر نوامبر با قیمت ۱٫۴۰۰ دلار در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات