هدست آکیولس ریفت به زودی روی سیستم های ضعیف هم قابل استفاده خواهد بود

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
آکیولس ریفت در حال حاضر نیاز به سخت‌افزاری بسیار قدرتمند دارد.
تبلیغات

فناوری واقعیت مجازی یکی از جذاب‌ترین و در عین حال گران‌ترین تجربه‌هایی است که این روز‌ها می‌توان داشت. مخصوصا کاربران رایانه‌های شخصی برای اینکه وارد این دنیای شگفت‌انگیز بشوند، علاوه بر خرید هدست‌هایی مثل آکیولس ریفت یا HTC Vive، باید یک پی‌سی قدرتمند نیز داشته باشند. پی‌سی که پیش از این باید حداقل هزار دلار برای آن هزینه می‌کردید. ولی کمپانی آکیولس تدابیری اندیشیده که باعث می‌شوند افرادی که پی‌سی ضعیف‌تری دارند نیز بتوانند از هدست آکیولس ریفت استفاده کنند.

برندن آیریب، مدیرعامل کمپانی آکیولس، در جریان کنفرانس آکیولس کانکت که روز گذشته در شهر سن‌خوزه ایالت کالیفرنیا برگزار شد، این خبر را اعلام کرد و گفت که حتی دارندگان پی‌سی‌های ۵۰۰ دلاری هم قادر به استفاده از Oculus Rift خواهند بود. برای اینکه بتوانید از فناوری واقعیت مجازی لذت واقعی را ببرید، سیستم شما باید توان تولید حداقل ۹۰ فریم در بازی‌ها را داشته باشد. در غیر اینصورت هم کیفیت تجربه نهایی بد خواهد بود و هم اینکه ممکن است مشکلاتی از قبیل سرگیجه یا حالت تهوع برای کاربر ایجاد شود. ولی آکیولس دو تکنولوژی جدید با نام‌های Timewarp و Spacewarp خلق کرده است که حتی اگر سیستم کاربر قادر به تولید نرخ ۹۰ فریم بر ثانیه نباشد، باز هم تجربه‌ای خوب برای وی به ارمغان می‌آورند.

طبق اعلام آیریب، در صورتی که یک پی‌سی قادر به تولید ۴۵ فریم، یعنی نصف تعداد فریم ایده‌آل، باشد، این دو فناوری ۴۵ فریم دیگر را هم به صورت مصنوعی تولید می‌کنند و دیگر فشاری به قطعات سخت‌افزاری شما وارد نمی‌شود و در نتیجه می‌توانید تجربه‌ای ایده‌آل از هدست آکیولس ریفت داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات