کنترلر Oculus Touch از 16 آذر با قیمت 199 دلار عرضه می‌شود

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی آکیولس در جریان مراسم خود از کنترلرهای تاچ ویژه‌ی هدست ریفت رونمایی کرد. قیمت و زمان عرضه‌ی این کنترلر مشخص شده است.
تبلیغات

دیروز کمپانی آکیولس در جریان نطق اصلی مراسم خود موسوم به Oculus Connect از کنترلرهای جدیدی به نام Oculus Touch رونمایی کرد که ویژه‌ی کار با هدست واقعیت مجازی Oculus Rift طراحی شده‌اند. این کنترلرها علاوه بر طراحی زیبا، امکانات جذاب و منحصر به فردی دارند.

قرار است کنترلر آکیولس تاچ از روز ۶ دسامبر (۱۶ آذر) با قیمت ۱۹۹ دلار وارد بازار شود. البته امکان پیش‌خرید این محصول از ۱۰ اکتبر (امروز) نیز وجود دارد. گفته می‌شود این کنترلر علاوه بر دوربین دوم، به صورت باندل همراه با دو عنوان VR Sports Challenge و The Unspoken عرضه خواهد شد. سنسور سوم که به کنترلر تاچ کمک می‌کند تا در ابعاد اتاق نیز عملکرد لازم را داشته باشد نیز با قیمت ۷۹ دلار روز ۱۶ آذر به فروش خواهد رسید. از جمله دیگر بازی‌های سازگار با این کنترلر می‌توان به بازی Arktika و Lone Echo اشاره کرد. البته نا گفته نماند هدست وایو با قابلیت کار در ابعاد اتاق ۸۰۰ دلار و آکیولس ریفت ۸۸۰ دلار قیمت دارند.

Input API آکیولس با سه دستگاه مختلف شامل کنترلر تاچ کار می‌کند و در نتیجه توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی خود را خلق کنند در حالی که بازیکنان برای اینکه از کدام دستگاه هنگام بازی استفاده کنند، حق انتخاب خواهند داشت. Oculus Avatars نیز همراه با کنترلر تاچ عرضه خواهد شد. این آواتارها را می‌توان برای خلق میلیاردها کاراکتر مختلف با حالات متفاوت استفاده کرد که به گفته‌ی آکیولس این آواتارها می‌توانند اساس هویت شما در واقعیت مجازی باشند.

آکیولس در مراسم خود پیش‌نمایشی از یک هدست واقعیت مجازی مستقل را نشان داد که به هیچ گونه دوربین مسیریاب خارجی نیاز ندارد. این کمپانی یک مرورگر وب به نام Carmel را نیز معرفی کرد که با روی هر دستگاه واقعیت مجازی اجرا می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات