Google Assistant از ماه دسامبر در دسترس توسعه دهندگان قرار می‌گیرد

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل از ماه دسامبر با انتشار Actions on Google امکان توسعه‌ی Action برای سرویس Google Assistant را ویژه‌ی توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.
تبلیغات

گوگل در جریان برگزاری مراسم شب گذشته‌ی خود از بلندگوی هوشمندش با نام Google Home رونمایی کرد. این محصول را باید رقیبی برای اکوی آمازون خواند که با کارکردی مشابه راهی بازار شده است. اما گوگل خود را تنها به رقابت در حوزه‌ی عرضه‌ی یک سخت‌افزار محدود نکرده و در نظر دارد تا با اضافه کردن اپلیکیشن‌های غیرگوگلی دامنه‌ی کاربردهای بلندگوی هوشمند خود را بیش از پیش افزایش دهد. البته آمازون نیز در پی افزایش قابلیت‌های بلندگوی هوشمند خود است، بطوریکه این کمپانی اعلام کرده که دستیار هوشمند آلکسا بیش از ۳۰۰۰ Skill دارد.

گوگل اعلام کرده که از ماه دسامبر برنامه‌ی Actions on Google را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد. با استفاده از این برنامه توسعه دهندگان می‌توانند اکشن‌هایی را برای Google Assistant توسعه دهند. این اکشن‌ها در دو حالت قابل اضافه کردن خواهد بود که شامل Direct Actions و Conversation Actions هستند.

اکشن‌های مکالمه‌ای ساختاری نظیر مکالمات دارند که در آن‌ها از هوش مصنوعی برای پیشبرد مکالمات از سوی Google Assistant بهره گرفته شده و اطلاعات مورد نیاز در قالب سوالات پرسیده شده از سوی سیستم به دست می‌آید. گوگل در جریان مراسم شب گذشته‌ی خود نحوه‌ی کار اکشن‌های مکالمه‌ای را نمایش داد که طی آن کاربر به مرور و در پاسخ به سوالات، اطلاعاتی را در خصوص مقصد و نحوه‌ی سرویس دریافتی اوبر ارائه کرد. همانطور که اشاره کردیم، برای استفاده از اکشن‌های مکالمه‌ای، توسعه‌دهندگان باید از هوش مصنوعی کمک بگیرند که در این مسیر گوگل توسعه‌دهندگان را با استفاده از conversational UX یاری خواهد کرد.

نکته‌ای که باید در نظر داشت، امکان استفاده از اکشن‌های توسعه یافته تنها در یک گجت نظیر گوگل هوم نیست و هر جایی که Google Assistant حضور داشته باشد، می‌توان از اکشن‌ها نیز استفاده کرد. از جمله‌ی گجت‌ها و پلتفرم‌هایی که می‌توان از اکشن‌ها استفاده کرد باید به پیکسل‌های جدید گوگل و اپلیکیشن پیام‌رسان Allo اشاره کرد.

گوگل اعلام کرده که در نظر دارد Google Assistant SDK را بصورت Embedded منتشر کند تا از این طریق توسعه دهندگان قادر به استفاده از این دستیار در رسپ‌بری پای باشند. همچنین با استفاده از این SDK می‌توان از سرویس Google Assistant در محصولات سخت‌افزاری متنوعی استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات