پیکسل های گوگل را اچ تی سی ساخته است

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
با وجود اینکه در کنفرانس معرفی گوشی‌های پیکسل نامی از اچ‌تی‌سی برده نشد، اما این شرکت در واقع کار ساخت گوشی‌های گوگل را برعهده داشته است.
تبلیغات

گوگل دیشب در جریان کنفرانس خود در سن فرانسیسکو گوشی‌های جدیدش با نام پیکسل و پیکسل ایکس ال را معرفی کرد. گوگل تاکید کرد که گوشی‌ها توسط خود این شرکت ساخته و طراحی شده‌اند.

اما آیا ساخته شدن گوشی‌های گوگل توسط اچ‌تی‌سی یک شایعه است؟ باید گفت که خیر. جف گوردون، مدیر ارشد ارتباطات آنلاین اچ‌تی‌سی تایید کرده است که این شرکت تایوانی همکار سازنده‌ی گوشی‌های پیکسل بوده است.

این اولین باری نیست که اچ‌تی‌سی با گوگل همکاری می‌کند و در گذشته شرکت تایوانی، نکسوس ۹ و حتی نکسوس وان را نیز ساخته بود. گوگل در ساخت گوشی‌های پیکسل به سراغ اچ‌تی‌سی رفته اما این بار طراحی سخت‌افزاری را نیز کاملا برعهده داشته و در واقع سفارش ساخت گوشی را به اچ‌تی‌سی داده است. به این دلیل هیچ نامی از اچ‌تی‌سی چه روی گوشی و چه در کنفرانس برده نشد.

برای مثال می‌توان همکاری گوگل و اچ‌تی‌سی در ساخت پیکسل را مانند همکاری اپل و فاکسکان دانست. مانند اپل، گوگل نیز گوشی خود را چه از لحاظ سخت‌افزاری و چه از لحاظ نرم‌افزاری طراحی کرده و اچ‌تی‌سی آن را به عنوان شریک سخت‌افزاری ساخته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات