نتایج پردازنده A10X اپل فاش شد؛ تراشه ای قوی تر از A10 Fusion در راه است

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه‌ی A10 Fusion اپل را باید قوی‌ترین تراشه‌ی موبایل حال حاضر بازار خواند، حال آنکه انتشار نتایج بنچمارک A10X، نشان از قدرت بیشتر تراشه بعدی اپل دارد.
تبلیغات

بدون شک تراشه‌ی A10 Fusion اپل را که در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مورد استفاده قرار گرفته، باید قوی‌ترین تراشه‌ای خواند که در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته شده است. نتایج بنچمارک منتشر شده از این تراشه قدرت خارق‌العاده بالای A10 Fusion را به روشنی نمایش داده است. قدرت این تراشه به اندازه‌ای بالا است که حتی شماری از تراشه‌های اینتل را نیز پشت سر گذاشته است. اما به نظر می‌رسد این شرایط تغییر کرده و تراشه‌ی A10X عنوان قوی‌ترین تراشه‌ی اپل را به خود اختصاص خواهد داد. افشای نتایج بنچمارک Geekbench تراشه‌ی جدید اپل با نام A10X نشان از این دارد که قدرت این تراشه بالاتر از A10 Fusion است.

انتظار می‌رود تراشه‌ی A10X اپل در قلب تبلت‌های جدید اپل مورد استفاده قرار گیرد. براساس اطلاعات موجود، اپل در نظر دارد تا در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی نسل جدید آیپد پروهای خود را در سه نسخه‌ی ۷.۹، ۱۰.۱ و ۱۲.۹ اینچی راهی بازار کند.

با توجه به اطلاعات موجود در نموداری که گویای عملکرد تراشه‌‌های اپل است، به نظر می‌رسد A10X موفق شده تا در حالت تک هسته‌ای امتیاز ۴٫۲۳۶ را کسب کند، حال آنکه امتیاز این تراشه در حالت چند هسته‌ای ۶٫۵۸۸ ثبت شده است. در مقایسه با تراشه‌ی A9X که در آیپد پرو مورد استفاده قرار گرفته، قدرت پردازشی در حالت تک هسته‌ای A10X بیش از ۳۴ درصد و در حالت چند هسته‌ای بیش از ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است. در مقایسه با تراشه‌ی A10 نیز در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب شاهد افزایش ۲۱.۹ و ۱۹.۸ درصدی عملکرد تراشه‌ی A10X هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات