گزارش مالی آمازون در فصل سوم سال ۲۰۱۶: سود خالص پایین تر از انتظارت در کنار افزایش درآمد

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ را منتشر کرده که طی آن این کمپانی سود خالص کمتر از پیش بینی‌ها را همزمان با افزایش درآمد کسب کرده است.
تبلیغات

آمازون گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را منتشر کرده که براساس آن این کمپانی نتوانسته در مورد کسب سود خالص براساس انتظارات پیشین عمل کند.

آمازون موفق شده تا در تابستان سال ۲۰۱۶ درآمدی ۳۲.۷ میلیارد دلاری کسب کند که همتراز با میانگین پیش‌بینی تحلیل‌گران مبنی بر کسب ۳۲.۶۹ میلیارد دلار است. درآمد آمازون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایشی ۲۹ درصدی است. سود خالص کسب شده توسط آمازون نیز ۲۵۲ میلیون دلار گزارش شده که سود ۰.۵۲ دلاری به ازای هر سهم را نتیجه می‌دهد، در حالی که تحلیل‌گران در انتظار کسب سود ۰.۷۸ دلاری به ازای هر سهم برای این کمپانی بودند. آمازون فصل پیش را با سود خالص ۸۵۷ میلیون دلاری به پایان رسانده بود.

بلافاصله پس از انتشار گزارش مالی آمازون، ارزش هر سهم این کمپانی بیش از ۷ درصد کاهش یافت، حال آنکه آخرین تغییرات ارزش سهام آمازون نشان از بهبود اوضاع و کاهش ارزش به میزان ۴.۵ درصد دارد. هم اکنون ارزش هر سهم آمازون قریب به ۸۱۸.۳۶ دلار است.

درآمد سرویس وب آمازون در سه ماهه‌ی سوم بیش از ۳.۲ میلیارد دلار اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش ۵۵ درصدی دارد. بخش اعظمی از درآمد آمازون را که شامل ۲۲.۳ میلیارد دلار است، فروش محصولات تشکیل می‌دهد. آمازون با فروش محصولات درآمدی ۱۸.۸۸ میلیارد دلاری را کسب کرده، حال آنکه فروش این کمپانی در سایر مناطق درآمدی ۱۰.۶۱ میلیارد دلاری را عاید این کمپانی کرده است.

فصل تابستان را باید بازه‌ی زمانی شلوغی برای آمازون خواند، چراکه این کمپانی در طول سه ماهه‌ی سوم سرویس‌های جدیدی را نظیر سرویس استریم موسیقی ارائه کرده است. همچنین باید به نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی بلندگوی Echo Dot اشاره کرد که از دستیار صوتی هوشمند آلکسا استفاده می‌کند. آمازون پلتفرم آلکسا یا دستیار صوتی هوشمند خود را تقویت کرده، بطوریکه بازی‌های جدید تولید شده توسط استودیوی آمازون و سرویس Photos پرایم از جمله‌ی اقدامات آمازون است. آمازون همچنین تبلت ۸ اینچی فایر اچ‌دی را نیز رونمایی کرد.

آمازون برای فصل چهارم سال ۲۰۱۶ پیش‌بینی فصل قدرتمندی را کرده، بطوریکه در آستانه‌ی سال نوی میلادی و تعطیلات منتهی به پایان سال، آمازون از کسب درآمد ۴۲ تا ۴۵.۵ میلیارد دلاری سخن گفته است. پیش‌بینی آمازون پایین‌تر انتظارات تحلیل‌گران وال استریت است. پیش‌بینی تحلیل‌گران نشان از کسب درآمد ۴۲.۱۸ تا ۴۶.۲۷ میلیارد دلاری دارد.

آمازون از نظر ارزش بازار رتبه‌ی چهارم را بین کمپانی‌های حوزه‌ی فناوری در اختیار دارد.

نظر شما در مورد عملکرد آمازون چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات