کوالکام Philips Semiconductor را ۴۷ میلیارد دلار خرید

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام برای تقویت مواضع خود در حوزه‌ی اینترنت اشیا و خودروهای هوشمند، کمپانی NXP یا همان Philips Semiconductor را تصاحب کرد.
تبلیغات

کوالکام را باید از جمله‌ی کمپانی‌های کاربلد در حوزه‌ی توسعه‌ی تراشه‌های پردازشی برای استفاده در گجت‌های موبایل و همچنین مودم‌های بی‌سیم خواند که در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. کوالکام در سال‌های اخیر دچار مشکلاتی شد که برگرفته از حضور رقبای نوپا در بازار است. این کمپانی برای اینکه آینده‌ی خود را تضمین کند، کمپانی NXP را در ازای پرداخت ۴۷ میلیارد دلار مال خود کرده است. NXP یک کمپانی آلمانی است که بیش از ۴۵٫۰۰۰ کارمند را در ۳۵ کشور جهان به کار گمارده است. این کمپانی با نام Philips Semiconductor شناخته می‌شود. NXP نیز همچون کوالکام بیشتر به خاطر تغییراتی که در ساختار و قابلیت‌های گجت‌های موبایل ایجاد کرده، شناخته می‌شود. این کمپانی راهکارهایی بی‌سیم را برای پیاده کردن پرداخت‌های بدون نیاز به تماس توسعه داده که بسیار پرکاربرد بوده و هر روز شاهد گسترش استفاده از آن هستیم.

با توجه به اینکه کوالکام در نظر دارد تا علاوه بر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، امپراطوری خود را به حوزه‌های جدیدتری گسترش دهد، NXP را مال خود کرده تا از این طریق مواضع خود در دنیای اینترنت اشیا و خودروهای هوشمند را نیز تقویت کند. با وجود اینکه آخرین آمار ارائه شده نشان از ارزش بازار ۳۴ میلیارد دلاری NXP داشت، کوالکام این کمپانی را با پرداخت ۴۷ میلیارد دلار تصاحب کرده است. با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌ی خودروهای هوشمند و اینترنت اشیا، انقلاب در حوزه‌ی فناوری بیش از پیش نزدیک شده و خریدهای این چنینی نشان از این دارد که باید در آینده‌ی نزدیک شاهد تغییرات گسترده بود. با تصاحب NXP، کمپانی‌هایی که در نظر دارند تا محصولاتی نظیر لوازم خانگی، خودروها یا هر چیزی را به اینترنت متصل کنند، باید به سراغ کوالکام بروند.

به نظر می‌رسد پس از موفقیت در زمینه‌ی تولید تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، حال کوالکام در نظر دارد تا آینده را نیز مال خود کرده و حرف اول را در زمینه‌ی اینترنت اشیا بزند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات