مک بوک پرو 15 اینچی از چهار مانیتور 4K یا دو مانیتور 5K بصورت همزمان پشتیبانی می کند

جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل شب گذشته با معرفی مک بوک پرو ۱۵ اینچی جدید نشان داد که این لپ‌تاپ قادر است از چهار نمایشگر 4K یا دو نمایشگر 5K بصورت همزمان پشتیبانی کند.
تبلیغات

در صورتی که جزو کاربرانی باشید که باید از چندین مانیتور استفاده می‌کنند، پس مک بوک پرو ۱۵ اینچی گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما است. مک بوک پرو ۱۵ اینچی قادر است تا چهار مانیتور 4K را بصورت همزمان پشتیبانی کند. در صورتی که علاقه دارید تا از مانیتور 5K استفاده کنید، پس باید تعداد مانیتور‌های مورد استفاده را به دو عدد کاهش دهید.

در کنار قدرت بالای کارت گرافیک، قابلیت پشتیبانی از چند مانیتور به لطف نرخ بالای پهنای باند بالای تاندربولت ۳ میسر شده که از درگاه DisplayPort نیز پشتیبانی می‌کند. هر دو نسخه‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی مک بوک پرو جدید که از وجود سنسور اثر انگشت بهره می‌برند، از وجود درگاه USB نوع C نیز استفاده می‌کنند.

قدرت نسخه‌ی ۱۵ اینچی برای پشتیبانی از مانیتور اضافه بیشتر از نسخه‌ی ۱۳ اینچی است، چراکه نسخه‌ی ۱۳ اینچی از پردازنده‌ی گرافیکی Iris اینتل استفاده می‌کند، حال آنکه نسخه‌ی ۱۵ اینچی از وجود پردازنده‌های گرافیکی توسعه یافته توسط AMD استفاده می‌کنند.

استفاده از مانیتورهای بیشتر را باید قابلیتی خواند که افرادی که در حوزه‌های نظیر طراحی فعالیت می‌کنند، از آن استقبال می‌کنند. اپل برای توسعه‌ی نمایشگر‌ با ال‌جی همکاری کرده و دو نسخه‌ی 4K  با صفحه نمایش ۲۱ اینچی و 5K با مانیتور ۲۷ اینچ را با این کمپانی کره‌ای رونمایی کرد.

قیمت مانیتور با ۶۹۹.۹۵ و ۱٫۲۹۹.۹۵ دلار در اختیار علاقمندان قرار خواهد کرد. این روزها نمایشگر‌های 4K دیگری را نیز می‌توان در بازار پیدا کرد، حال آنکه نسخه‌ی 5K توسعه یافته تا حدودی کمیاب است.

مک‌بوک‌ پروهای جدید در کنار پشتیبانی از نمایشگر‌های بیرونی، رزولوشن اصلی صفحه‌ی نمایش خود مک‌بوک پرو را در حالت اولیه حفظ می‌کنند. به نظر می‌رسد هر دو نمایشگر 4K و 5K توسعه یافته با فرکانس ۶۰ هرتز کار می‌کنند، یعنی با این مانیتورها رفرش ریت نیز راضی کننده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات