گزارش مالی توییتر در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶: بهبود نسبی با افزایش درآمد به ۶۱۶ میلیون دلار

جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ را منتشر کرده که نشان از عملکرد خوب این کمپانی و باطل کردن بسیاری از پیش‌بینی‌ها دارد.
تبلیغات

توییتر گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرده که براساس آن این شبکه‌ی اجتماعی درآمدی ۶۱۶ میلیون دلاری را کسب کرده است. در هفته‌های اخیر اخبار ناخوشایند متعددی با محوریت توییتر منتشر شد که از جمله‌ی آن می‌توان به کنار کشیدن خریداران احتمالی در کنار اجرای برنامه‌ی تعدیل نیرو برای کاهش هزینه‌ها اشاره کرد. توییتر موفق شده تا علاوه بر کسب درآمد ۶۱۶ میلیون دلاری، به ازای هر سهمش سودی ۰.۱۳ دلاری را نیز عاید سهامدارانش بکند. کارشناسان وال استریت در پیش‌بینی‌ها خود از درآمد ۶۰۵.۸ میلیون دلاری با سودی ۰.۰۹ سنتی به ازای هر سهم سخن می‌گفتند.

تبلیغات بخش بزرگی از درآمد توییتر را تشکیل می‌دهد، بطوریکه ۵۴۵ میلیون دلار از مجموع درآمد این کمپانی از طریق تبلیغات تامین شده است. از منابع درآمد دیگر توییتر باید به ارائه‌ی گواهی استفاده از دیتا در کنار سایر کانال‌های درآمدزا اشاره کرد.

توییتر اعلام کرده که در حال حاضر بیش از ۳۱۷ میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد که در مقایسه با فصل دوم سال جاری با ۳۱۳ میلیون کاربر فعال ماهیانه، افزایش یافته است. توییتر در فصل سوم ۲۰۱۵ قریب به ۳۰۷ میلیون کاربر فعال داشت که با نگاهی به نتایج امسال شاهد رشد ۳ درصدی تعداد کاربران هستیم.

توییتر در جریان ارائه‌ی گزارش مالی خود تایید کرد که برنامه‌ای را برای اخراج قریب به ۹ درصد از نیروهایش در نظر دارد. با تایید این خبر، توییتر بیش از ۳۵۰ نفر از کارکنان خود را برکنار خواهد کرد.

با وجود اینکه نتایج ارائه شده توسط توییتر بالاتر از پیش بینی‌های بازار است، اما این شبکه‌ی اجتماعی هنوز به سوددهی نرسیده و ضرر خالص تحمیل شده به آن بیش از ۱۰۳ میلیون دلار است. ضرر خالص توییتر در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ بیش از ۱۰۷ و ضرر مدت مشابه سال گذشته عددی قریب به ۱۳۲ میلیون دلار است.

با وجود اینکه ارزش سهام این کمپانی به میزان اندک افزایش یافته، اما باید به این نکته اشاره کرد که طی ۵۲ هفته‌ی اخیر، ارزش سهام توییتر شاهد کاهشی ۴۰ درصدی بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات