خورخه لورنزو قهرمان موتو جی پی سوار بر خودروی F1 مرسدس

جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
قهرمان سابق MotoGP خورخه لورنزو ، پنج شنبه در پیست سیلورستون بود و تمام تلاش خود را در رام کردن خودروی 2014 فرمول 1 Mercedes-AMG PETRONAS به کار گرفته بود.
تبلیغات

خورخه لورنزو، قهرمان مسابقات موتو جی‌پی سوار بر خودروی F1 مرسدس شده است تا آن را کنترل کند. این رویداد به واسطه‌ی شرکت مانستر انرژی که اسپانسر هر دو شرکت یاماها و مرسدس در مسابقات است، برنامه ریزی شده بود. در حالی که هیچ عدد رسمی از زمان بر جای مانده در پیست منتشر نشد، لورنزو اذعان کرد که از عملکرد خود در پشت فرمان این خودرو بسیار راضی است.

jorge-lorenzo

قهرمان سابق موتو جی پی گفت : " این یک روز شگفت انگیز بود. از زمان دور آخر بسیار راضی هستم. طبق آنچه که مهندسان گفتند زمان‌های من واقعا رقابتی بودند."

بنابه گفته Autosport ، مهندس پیست مرسدس بنز ، ریچارد لین به لذت بردن از کار با لورنزو به ویژه به دلیل شور و اشتیاقش اعتراف کرده است.

لین گفت  : "او از لحظه‌ای که رسید پر از شوق و علاقه برای سوار شدن به خودرو بود. او بین هر دور داده‌ها را به دقت بررسی می کرد و به دنبال پیدا کردن زمینه‌ای برای بهبود زمان و عملکرد خود بود."

برای آنکه بدانید لورنزو درباره ی ماشین فرمول 1 مرسدس چه فکری می‌کند فقط باید بگویم او بلافاصله آمد و بیان کرد  از تعادل کلی خودرو ، قدرت ترمزگیری و توانایی چرخش سر پیچ‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است.

مرسدس

او گفت : " این خودرو بسیار نرم عمل می‌کند، من انتظار عملکرد خشک و سخت را داشتم  اما در پایان همه‌ی موارد بسیار خوب بود، فرمان، موتور، همه چیز. راندن آن بسیار راحت بود و در پیچ‌ها واقعا سریع و چسبندگی آن باورنکردنی بود."

لورنزو افزود که ماشین مرسدس حدود ۴۰ کیلومتر در ساعت (۲۵ مایل در ساعت) در کناره‌های پیچ در مقایسه با موتورهای MotoGP سریع‌تر است.

او افزود:" میزان چسبندگی خودرو در حین فشار کامل بر روی دریچه گاز در پیچ‌های سریع بسیار عالی است."

هم اکنون لورنزو در جدول رده بندی MotoGP در رده سوم ایستاده در حالی که فقط ۲ مسابقه تا پایان فصل باقی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات