سامسونگ بیش از پیش روی گلکسی اس 8 تمرکز می‌کند

جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد ماجرای گلکسی نوت 7 آنقدر جدی بوده که تا امروز بارها شنیده‌ایم سامسونگ روی گلکسی اس 8 نظارت بیشتری خواهد داشت.
تبلیغات

بی‌شک گلکسی نوت 7 فارغ از مشکلات پیش آمده یکی از جذاب‌ترین فبلت‌هایی است که تا امروز معرفی شده ولی سامسونگ مجبور شد این محصول را برای همیشه بایگانی کند. قطعا پیش از مشکلات پیش آمده برای نوت 7، سامسونگ تمرکز ویژه‌ای روی پرچمدار بعدی سری S داشته است. اما سرانجام تلخ گلسی نوت 7 باعث شده است تا سامسونگ بیش از پیش روی گلکسی اس 8 تمرکز کند.

لی جائه یونگ، قائم مقام و یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی سامسونگ به وال‌استریت ژورنال گفته است که پرچمدار بعدی این غول کره‌ای از یک طراحی خاص و متفاوت در کنار دوربین بهینه‌شده بهره خواهد برد. ضمن اینکه هوش مصنوعی این محصول به مراتب بهتر خواهد بود. تمامی این موارد نشان از مشخصات یک گوشی جدید دارد که بی‌تردید از یک پردازنده‌ی بهتر نیز استفاده خواهد کرد.

سامسونگ اوایل سال جاری با به خدمت گرفت خالقان سیری یعنی کمپانی Viv Labs، نشان داده است که برنامه‌ی ویژه‌ای برای دستیار صوتی محصولات خود دارد. البته لی در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال به تکنولوژی Viv روی گلکسی اس 8 اشاره‌ای نکرده است. عرضه‌ی دستیارهای صوتی قدرتمند از سوی اپل و گوگل از جمله‌ مواردی است که کاربران را به خرید گوشی‌های این دو کمپانی ترغیب می‌کند و قطعا بهره‌گیری سامسونگ از هوش مصنوعی ما را شگفت‌زده نخواهد کرد. اما آیا واقعا دوربینی بهتر، هوش مصنوعی یا سبک جدید طراحی می‌تواند برای بازگرداندن اعتماد خریداران کافی باشد؟

در گزارش‌های مختلف اشاره شده است که فراخوان عمومی گلکسی نوت 7، بیش از ۵ میلیارد دلار برای سامسونگ هزینه داشته است و هنوز مشخص نیست چه میزان ذهنیت منفی علیه این کمپانی وجود دارد.

سامسونگ نه تنها با مشکل فراخوان عمومی فبلت خود روبرو بوده بلکه باید بسته‌های جدید شامل نسخه‌های جدید و ایمن را نیز یک بار دیگر برای خریداران ارسال می‌کرده است. از طرف دیگر همراه داشتن گلکسی نوت 7 در پروازها و فرودگاه‌ها ممنوع و وارد کردن آن جرم محسوب می‌شود. مواردی از این دست به شدت روی وجهه‌ی سامسونگ تاثیر منفی داشته است و بی‌شک این کمپانی باید تمام تلاش خود را برای بازیابی اعتماد از دست رفته به کار گیرد. شاید تصمیم‌گیری‌های بزرگ نظیر بهره گیری از نمایشگر بدون حاشیه بتواند ما را در سال ۲۰۱۷ شگفت‌زده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات