شیائومی می نوت 2 با نمایشگر خمیده برای جایگزینی گلکسی نوت 7 معرفی شد

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
شرکت چینی شیائومی طی رویدادی اختصاصی، به‌صورت رسمی از گوشی هوشمند Mi Note 2 رونمایی کرد.
تبلیغات

سرانجام پس از مدت‌های طولانی شیائومی از گوشی هوشمند Mi Note 2 به‌صورت رسمی رونمایی کرد. این گوشی با هدف رقابت با محصولاتی همچون سری P9‌ هواوی و گلکسی اس 7 اج عرضه شده است. برای اطلاع از مشخصات پرچم‌دار جدید شیائومی در ادامه با زومیت همراه باشید.

می نوت 2 با وجود نمایشگری با لبه‌های خمیده، شباهت زیادی به گوشی گلکسی نوت 7 دارد، اما با توجه به مشکلات پیش آمده برای سامسونگ و توقف تولید این گوشی، می نوت 2 با طراحی آشنای خود، فرصت ربودن گوی رقابت را از محصولات دیگر دارد.

شیائومی هر دو پنل پشت و جلوی این فبلت را از جنس شیشه‌ی 3D‌ انتخاب کرده است. بنابراین در دست گرفتن این گوشی به لطف لبه‌های خمیده‌ی پنل پشتی، بسیار راحت است. که در ساخت فریم گوشی یاد شده نیز از آلومینیوم سری ۷ که در صنعت هوافضا کاربرد دارد، استفاده شده است که باعث بالا رفتن استحکام آن می‌شود. شیائومی این گوشی را در دو رنگ مشکی و نقره‌ای روانه‌ی بازار خواهد کرد.

می نوت 2

می نوت 2، نخستین گوشی شیائومی محسوب می‌شود که از نمایشگری با لبه‌های خمیده بهره می‌برد. این کمپانی در جریان مراسم رونمایی از فبلت خود اعلام کرد که استفاده از شیشه‌ی 3D با پنل LCD کار دشواری است، بنابراین، می نوت 2 از یک نمایشگر نوآورانه‌ی OLED بهره می‌برد که به همراه شیشه‌ تا کناره‌های گوشی کشیده شده است. این مشابه چیزی است که در سایر گوشی‌های هوشمند با نمایشگر خمیده دیده‌ایم.

ابعاد نمایشگر ۵.۷ اینچ بوده و ۷۷.۲ درصد از بخش جلویی گوشی را در بر گرفته است، بنابراین حاشیه‌های نمایشگر در این گوشی بسیار کمتر از آیفون 7 پلاس با نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۶۷.۷ درصد است. این نمایشگر همچنین از کنتراست ۱۰۰,۰۰۰:۱ و طیف رنگی ۱۱۰ درصدی NTSC بهره می‌برد. در حین مراسم اعلام شد که بهای چنین نمایشگری در حدود شش برابر یک پنل ۵.۵ اینچی فول‌ HD از نوع LCD‌ است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت شیائومی قدرتمندترین سخت‌افزار حال حاضر دنیای گوشی‌های هوشمند را در Mi Note 2 به کار گرفته است. این فبلت از سیستم-روی-یک-چیپ اسنپدراگون ۸۲۱ با فرکانس ۲.۳۵ گیگاهرتز، حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی از نوع LPDDR4 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 2.0 بهره می‌برد. گوشی‌های اخیر شیائومی، به باتری‌هایی با شارژهی طولانی مجهز بوده‌اند و به نظر می‌رسد که این روند در می نوت 2 نیز ادامه داشته است. فبلت جدید شیائومی از یک باتری با ظرفیت ۴۰۷۰ میلی‌آمپرساعت و با قابلیت پشتیبانی از Quick Charge 3.0‌ بهره می‌برد. 

از قابلیت‌های دیگر این گوشی می‌توان به مواردی همچون پردازنده‌ی صوتی AQSTIC HD با کیفیت صدای Hi-Fi و واپیچش پایین (۲۴ بیت / ۱۲۴ کیلوهرتز)، ان‌اف‌سی، SAP‌ بهبود یافته و AGPS اشاره کرد. می نوت 2 به‌صورت پیش‌فرض با نسخه‌ی هشتم از رابط کاربری اختصاصی شیائومی موسوم به MIUI عرضه خواهد شد.

می نوت 2

شیائومی در دوربین می نوت 2، از حسگر قدرتمند ۲۲.۵۶ مگاپیکسلی IMX318 EXMOR RS سونی بهره برده است. اگرچه در این دوربین خبری از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر نیست، با این حال ماژول یاد شده از ژیروسکوپ ۳ محوره و EIS بهره می‌برد. دوربین می نوت 2 امکان ثبت فیلم 4K با امکان لرزش‌گیری در سطح سخت‌افزاری را نیز دارد. از ویژگی‌های دیگر دوربین اصلی نوت 2 می‌توان به گشودگی دیافراگم f/2.0 و PDAF‌ اشاره کرد.

دوربین سلفی فبلت شیائومی به حسگر ۸ مگاپیکسلی IMX268 EXMOR RS با گشودگی دیافراگم f/2.0 و نسخه‌ی سوم از نرم‌افزار beauty مجهز شده است، بر اساس گزارش شیائومی دوربین جدید رنگ‌های دقیق‌تر و طبیعی‌تری را ثبت می‌کند. این دوربین همچنین قادر به فوکوس خودکار است که باعث می‌شود تصاویر واضح‌تر ثبت شوند.

شیائومی مطابق معمول قیمت بسیار مناسبی را برای گوشی جدید خود در نظر گرفته است، نسخه‌ی پایه‌ی می نوت 2 با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۴۱۳ دلار است، نسخه‌ی ۶ / ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی نیز قیمتی معادل ۴۸۷ دلار دارد. ، برای کاربرانی که از سایر نقاط دنیا قصد خرید می نوت 2 را دارند، نسخه‌ی دیگری نیز در نظر گرفته شده است که ضمن دارا بودن حافظه‌‌های رم و داخلی ۶ و ۱۲۸ گیگابایتی، از ۳۷ باند جهانی LTE پشتیبانی می‌کند، قیمت این نسخه نیز برابر با ۵۱۶ دلار است. شیائومی هنوز اطلاعاتی را در خصوص تاریخ عرضه‌ی می نوت 2 منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات