مک بوک پرو احتمالا کیبوردی با نام نوار ابزار جادویی خواهد داشت

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمال داده‌ می‌شود نام کیبورد لمسی مک‌بوکهای جدید Magic Toolbar باشد.
تبلیغات

با اینکه تنها ۳ روز تا برگزاری کنفرانس اپل و رونمایی از مک بوک‌ پرو جدید این کمپانی باقی مانده است، بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها همچنان ادامه دارد.

بر اساس شایعاتی که از مدت‌ها قبل مطرح بود اپل برای تغییر ظاهر مک بوک پرو در فکر لمسی کردن کیبورد یا حتی بخشی از آن است. البته حذف درگاه USB-C، افزودن اسکنر اثر انگشت و چند مورد دیگر، بخش‌های تازه‌تری از این گمانه‌زنی‌ها هستند.

ظاهرا تا پیش از معرفی رسمی MacBook های قرار است نام کیبورد لمسی آن افشا شود. Brian Conroy از محققان حوزه‌ی کسب و کار و تجارت، طرح ثبت شده‌ای را به دست آورده که با شایعات مطرح شده در مورد استفاده از مدل جدید کیبورد در مک‌بوک پرو، همخوانی نزدیکی دارد.

کانروی پیش از این هم توانسته بود اطلاعات و طرح‌هایی مرتبط با آیفون 7 را افشا کند، بنابراین یافته‌های او از اعتبار نسبتا بالایی برخوردار است.

این طرح در اتحادیه کشورهای بلژیک، هلند، لوگزامبورگ با نام Benelux Union ثبت شده و اشاره به جایگزینی کیبورد‌های فیزیکی با مدل‌های لمسی دارد. در اسناد بدست آمده هیچ نامی از اپل برده نشده اما در عوض کمپانی با نام Presto Apps America ثبت تجاری این طرح را به انجام رسانده است.

وجود چند دلیل احتمال ارتباط این طرح تجاری با اپل را تقویت می‌کند:

  • در کشورهای کانادا، اندونزی و مالزی نیز این طرح به ثبت رسیده‌ است و وکلایی که امور اداری آن را انجام داده‌اند همان افرادی هستند که طرح هدفون وایرلس AirPod را به ثبت رسانده بودند.
  • اپل همواره از نام جادویی (Magic) برای محصولاتی مانند کیبورد و موس استفاده کرده است. ثبت اسم نوار ابزار جادویی می‌تواند دلیل دیگر از ارتباط این طرح با مک بوک‌های آتی باشد.
  • اپل در گذشته هم از شرکت‌های جانبی (پوسته‌ای) برای ثبت طرح‌های خود استفاده کرده است برای نمونه شرکت Entertainment in Flight ثبت کننده‌ی طرح AirPod بوده است.

دلایل معقولی برای پذیرفتن این شایعه وجود دارد اما قطعا مشخص نیست که آیا این طرح‌ها به صورت عملی در مدل‌های که به زودی معرفی می‌شوند مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا خیر. باید تا ۲۷ اکتبر (۶ آبان) و معرفی نسل جدید لپ تاپ‌های اپل منتظر ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات