Falcon +8؛ پهپاد تجاری اینتل معرفی شد

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل که در زمینه‌ی ساخت پردازنده فعالیت می‌کند، ظاهرا به صنعت پهپادها نیز وارد شده و پهپاد تجاری‌اش را با نام Falcon +8 معرفی کرده است.
تبلیغات

اگرچه از اینتل بیشتر به عنوان شرکتی فعال در زمینه‌ی ساخت و توسعه‌ی پردازنده‌ها نام برده می‌شود، اما با توجه به روند موجود در دنیای فناوری کنونی، شرکت‌ها نمی‌توانند تنها بر یک محصول تمرکز کنند. بنابراین جای تعجب نیست که شاهد ورود اینتل به حوزه‌ی پهپادها باشیم و منظور از ورود اینتل به این زمینه، توسعه‌ی تراشه‌هایی برای پهپادها یا طراحی مرجع نیست، در حقیقت این شرکت پهپادی را با برند اینتل و تحت عنوان Falcon +8 رونمایی کرده است.

البته این نخستین باری نیست که اینتل در زمینه‌ی یاد شده، عرض اندام کرده است، چرا که این کمپانی در گذشته نیز با شرکت Ascending Technologies همکاری داشته است، اما این بار اینتل به تنهایی وارد عمل شده و پهپادی تولید کرده است. برخلاف پهپادهایی که توسط کمپانی‌های دیگری همچون، Parrot DJI تولید می‌شوند، پهپاد Falcon +8‌ اینتل جنبه‌ی سرگرمی نداشته و بیشتر در فعالیت‌های صنعتی کاربرد دارد. به عنوان مثال از این پهپاد می‌توان در زمینه‌ی مشاغل ساخت و ساز استفاده کرد، بنابراین Falcon +8 می‌تواند با هدف بازبینی و بازرسی بر فراز کارگاه به پرواز درآید، انجام چنین فعالیتی برای انسان‌ها یک پروسه‌ی چند ساعته است که می‌توان با کمک پهپاد این زمان را به میزان زیادی کاهش داد. این پهپاد همچنین از یک اتاقک ضد آب بهره می‌برد، بنابراین احتمال خرابی آن پایین‌تر از نمونه‌های دیگر است.

جرم Falcon +8 معادل ۲.۷ کیلوگرم است و با داشتن حداکثر سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت، بسیار سریع‌تر از پهپاد‌های موجود در بازار است. در حال حاضر اینتل در خصوص زمان عرضه و قیمت آن، اطلاعاتی را منتشر نکرده است، اما انتظار نمی‌رود که با محصول ارزان‌قیمتی طرف باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات