همکاری جگوار لندرور و فورد در زمینه فناوری خودروهای خودران

دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه جگوار لندرور در زمینه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی‌های خودران و ارتباطی خودروها با فورد همکاری می‌کند.
تبلیغات

جگوار لندرور در همایش اتودرایو بریتانیا که در محل پارک تکنولوژی Hoiba برگزار شد از جدیدترین تکنولوژی‌های خود در بحث خودروهای خودران و ارتباطی رونمایی کرد. در ادامه‌ی خبر همراه زومیت باشید.

گروه جگوار لندرور با شرکت‌های فورد و تسلا موتورز اروپا در ساخت تکنولوژی ارتباط خودروها همکاری می‌کند. این سیستم در آینده به خودروهایی که در حال تردد در یک خیابان هستند، اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. توسعه‌ی چنین سیستم‌هایی در حال حاضر از اولویت‌های نخست بخش تحقیقات گروه جگوار لندرور هستند.

آن‌ها برای تست کردن این سیستم‌های ارتباطی و رانندگی خودکار ناوگانی شامل بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو را تشکیل داده‌اند تا بتوانند در آینده‌ای نزدیک، رانندگی را هوشمندتر و پاک‌تر از وضعیت کنونی آن کنند.

تونی هاپر مسئول تحقیقات جگوار لندرور در این مورد می‌گوید:

ما از وجود پتانسیل‌های قوی برای چنین سامانه‌هایی اطلاع داریم و در آینده در خودروهای خود در سراسر جهان از آن‌ها استفاده خواهیم کرد. تا این لحظه ما بر روی برقراری ارتباط بین خودروهای جگوار و لندرور تمرکز کرده‌ایم. این رویکرد مشترک سبب خواهد شد تا در آینده مانعی برای استفاده از سامانه‌های ارتباطی و رانندگی خودکار باقی نماند. هدف ما این است که اطلاعات درست را در زمان درست در اختیار راننده قرار دهیم. در این زمینه همکاری با سایر خودروسازان برای تحقق چنین هدفی و ارائه‌ی آن به مشتریان ضروری است.
لندروور

در میان بهترین تکنولوژی‌هایی که تست شده‌اند، نام سیستم‌های Advanced Highway Assist ،Electronic Emergency BrakeLight Assist و Light Optimal Speed Advisory به چشم می‌خورد.

با کمک سیستم Advanced Highway Assist یا سیستم کمکی بزرگراه، خودرو می‌تواند بدون دخالت راننده اقدام به سبقت‌گیری کند و این قابلیت را نیز دارد تا در لاین خود باقی بماند و برای انجام چنین کاری به هیچ وجه نیاز به کار کردن راننده با پدال‌ها و فرمان وجود ندارد. سیستم Electronic Emergency Brake Light Assist قادر است تا در صورت ترمز کردن یک خودروی دیگر، راننده را از این موضوع آگاه کند. این سیستم در شرایط ناگهانی و اضطراری و به خصوص در زمانی که دید کمی وجود داشته باشد، بسیار کارآمد است.

در نهایت، سامانه‌ی Green Light Optimal Speed Advisory وجود دارد که پیش از این نیز توسط فورد مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم با استفاده از برقراری ارتباط بین خودرو و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌تواند طوری برنامه‌ریزی کند که همواره با چراغ سبز مواجه شویم. این سیستم همواره سرعتی را به راننده پیشنهاد می‌کند که در صورت رعایت آن در هنگام رسیدن به چراغ راهنمایی با چراغ سبز مواجه شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات