تماشا کنید: گوگل اسیستنت و سیری اپل عملکرد بسیار نزدیکی دارند

دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش گوگل از دستیار مجازی خود موسوم به Google Assistant رونمایی کرد که به نظر می‌رسد چیزی از سیری اپل کم ندارد.
تبلیغات

گوگل همزمان با معرفی گوشی‌های پیکسل، از دستیار مجازی خود به نام گوگل اسیستنت رونمایی و ورود خود به دنیای دستیارهای مجازی را اعلام کرد. در حالی که خیلی‌ها از Google Now به عنوان یک موتور هوشمند یاد می‌کنند، اما گوگل اسیستنت را باید رقیب اصلی و جدید نمونه‌های مشابهی چون سیری اپل و کورتانای مایکروسافت بدانیم.

بعد از معرفی این دستیار مجازی، مهمترین سوال کاربران این است که عملکرد گوگل اسیستنت در مقابل رقبایی چون سیری چگونه است. گوگل گوشی پیکسل را در مقابل سیری قرار داده است و در حالی که می‌دانیم تمام تمرکز اپل برای گوشی‌های آیفون روی سیری نیست و گوگل نیز همین وضعیت را دارد، ولی همچنان مقایسه این دو دستیار می‌تواند جذاب باشد.

در ویدیویی که Maques Brownlee معروف به MKHBD منتشر کرده است، سیری و گوگل اسیستنت در موقعیت‌های مشباهی قرار گرفته‌اند و نتایج جالبی به دست آمده است.

طبیعتا هر دو دستیار مجازی افت و خیزهایی دارند. واکنش صوتی سیری کامل واضح است و بیشتر تمرکز روی کارت‌هایی است که نشان می‌دهد و در مقایسه با کارت‌های سفید رنگ و خسته‌کننده‌ی گوگل اسیستنت، خیلی جذاب‌تر است. همچنین سیری در سطح وسیعی با شما گفتگو می‌کند ولی در واقع این بخش قسمتی است که قدرت اصلی در اختیار دستیار مجازی گوگل است.

همچنین گوگل تمایل دارد تمام محتوای کارت را بخواند که مواقعی چون هنگام رانندگی یا دور بودن گوشی از شما که به نمایشگر نگاه نمی‌کنید، می‌تواند قابلیت بسیار کاربردی باشد. ضمن اینکه وقتی زیاد از سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنید، بی‌شک گوگل اسیستنت عملکرد بهتری دارد و به دلیل استفاده‌ی بیشتر از اطلاعات موجود این سرویس‌ها، دستیار گوگل نتایج جستجو رو بهتر شخصی‌سازی می‌کند.

در نهایت باید بگوییم که در مقایسه‌های معمول، سیری و گوگل استیستن عملکرد بسیار تزدیکی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات