پیش نمایش گرندپری ایالات متحده 2016 فرمول یک

یک‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مسابقات فرمول یک امروز در مرحله هجدهم خود، ساعت ۲۲:۳۰ در پیست آستین ایالات متحده برگزار می‌شود.
تبلیغات

رقابت‌های فصل ۲۰۱۶ فرمول یک به پایان خود نزدیک شده است و پس از قهرمانی تیمی مرسدس بنز در گرندپری ژاپن، اکنون نوبت به رقابت نزدیک لوئیس همیلتون و نیکو رزبرگ رسیده است تا تکلیف قهرمان فصل را مشخص کنند. امشب راس ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه، گرندپری ایالات متحده در پیست آستین ایالت تگزاس برگزار می‌شود.

گرندپری آمریکا فرمول یک

روز گذشته مراحل زمان‌گیری گرندپری ایالات متحده برگزار شد که همانطور که انتظار می‌رفت رانندگان مرسدس بنز بار دیگر بهترین عملکرد را داشتند. این بار لوئیس همیلتون بود که با ثبت بهترین زمان، پل پوزیشن را به خود اختصاص داد. نیکو رزبرگ هم‌تیمی وی نیز با فاصله‌ی معنادار نزدیک به ۰.۳ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت. 

گرندپری آمریکا فرمول یک

فاصله‌ی ۳۳ امتیازی رزبرگ و همیلتون در جدول رده‌بندی کلی باعث شده است تا اگر تا پایان رقابت‌ها، همیلتون قهرمانی تمامی گرندپری‌های را کسب کند و رزبرگ نیز در جایگاه دوم قرار بگیرد، باز هم این راننده‌ی آلمانی مرسدس بنز خواهد بود که مقام قهرمانی فصل را کسب می‌کند. با این حال رزبرگ اعلام کرده است که قصد ندارد به جایگاه دوم رضایت بدهد و می‌خواهد فاصله‌ی امتیازی خود را با هم‌تیمی خود افزایش دهد.

گرندپری آمریکا فرمول یک

پس از راننده‌های مرسدس بنز، باز هم ردبول بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت و دنیل ریکیاردو موفق به ثبت زمان ۱:۳۵.۵۰۹ شده و جایگاه سوم را برای آغاز مسابقه کسب کرد. پس از ریکیاردو، مکس وشتاپن هم‌تیمی وی سریع‌ترین عملکرد را داشت. 

گرندپری آمریکا فرمول یک

پس از تیم ردبول در جایگاه‌های پنجم و ششم نیز طبق روال فصل ۲۰۱۶، خودروهای فراری قرار گرفتند. البته باز هم کیمی رایکونن رانندگی سریع‌تری را نسبت به هم‌تیمی آلمانی و نام و آشنای خود داشت تا بدین ترتیب مجدد به تیم خود ثابت کند هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن در فرمول یک دارد. پس از عملکرد خوب و مطمئن رایکونن در فصل و همچنین گرندپری ایالات متحده، مائوریزیو آریوابنه مدیر تیم فراری اعلام کرد که رایکونن به خوبی خود را به تیم اثبات کرد و اکنون فراری کاملا به وی اطمینان دارد و حساب ویژه‌ای روی راننده‌ی باتجربه و ۳۷ ساله‌ی خود باز کرده است.

گرندپری آمریکا فرمول یک

در جایگاه‌های بعدی نیز نیکو هالکنبرگ از فورس ایندیا، واتری بوتاس و فیلیپه ماسا از ویلیامز و کارلوس ساینز از تورو روسو قرار گرفتند. نیکو هالکنبرگ چند روز پیش قرارداد خود را برای فصل ۲۰۱۷ با رنو ثبت و این موضوع را اتفاقی کاملا مثبت تلقی کرد و آینده‌ای روشن را متصور شده است. رنو که برنامه‌‌ریزی‌ ویژه‌ای برای فصل‌های آینده تدارک دیده است، در صدد است واتری بوتاس دیگر راننده‌ی جوان و آینده‌دار مسابقات را در کنار هالکنبرگ به تیم خود منتقل کند. 

در طرف دیگر نیز تیم مک‌لارن عملکرد خوبی از خود در دور‌های زمان‌گیری گرندپری ایالات متحده به نمایش نگذاشت. جنسن باتن حتی به دور دوم زمان‌گیری نرسید که البته وی مقصر این موضوع را خودروی رنو می‌داند که با حرکت بد در پیست، بهترین دور وی را خراب کرد. با این حال فرناندو آلونسو به تازگی اعلام کرد که مک‌لارن هوندا کاملا آماده است تا در فصل ۲۰۱۷ بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد و مجدد روی سکو حضور داشته باشند. 

گرندپری آمریکا فرمول یک

در ادامه می‌توانید عملکرد کلی رانندگان را در دورهای زمان‌گیری گرندپری ایالات متحده مشاهده کنید.

گرندپری آمریکا فرمول یک

گرندپری ایالات متحده امروز راس ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود و این رویداد به صورت زنده از شبکه‌ی ورزش پخش خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات