اچ تی سی ۱۴۰ هزار دستگاه هدست واقعیت مجازی وایو فروخت

یک‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آخرین اخبار منتشر شده حاکی است که اچ‌تی‌سی تا امروز موفق به فروش ۱۴۰٫۰۰۰ دستگاه هدست واقعیت مجازی وایو شده است.
تبلیغات

ساعاتی پیش وب‌سایت‌های چینی خبری را به نقل از چر وانگ، رئیس هیئت مدیره‌ی اچ‌تی‌سی منتشر کردند که نشان از فروش ۱۴۰٫۰۰۰ دستگاه هدست واقعیت مجازی وایو اچ‌تی‌سی تا به امروز دارد. پیش از این، آلوین گریلین، مدیر منطقه‌ای هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی در چین اعلام کرده بود که تایوانی‌ها موفق شده‌اند تا آگوست سال جاری بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ دستگاه هدست واقعیت مجازی وایو راهی بازار کنند. حال با گذشت قریب به دو ماه از انتشار این آمار، اخبار جدید حکایت از فروش بیش از ۱۴۰٫۰۰۰ دستگاه از این هدست دارند.

نگاهی به آمار ثبت شده توسط اچ‌تی‌سی نکات مختلفی را نشان می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. نکته‌ی اول فروش خوب وایو اچ‌تی‌سی به عنوان یک محصول رده‌ بالای گران قیمت است، حال آنکه با در نظر گرفتن این محصول به عنوان یک ماژول بازی، فروش چندان بالا نیست، از این‌رو می‌توان به جرات گفت که هدست‌های واقعیت مجازی هنوز اول راه هستند. برای درک بهتر فروش بالا، بهتر است نگاهی به فروش آیفون‌ها و لپ‌تاپ‌های سایر کمپانی‌ها داشته باشیم. کاپرتینویی‌ها روزانه بیش از ۶۶۷٫۰۰۰ دستگاه آیفون راهی بازار می‌کنند، این در حالی است که مجموع لپ‌تاپ‌های عرضه شده بصورت روزانه ۴۲۲٫۰۰۰ دستگاه است.

انتظار می‌رود هدست‌های واقعیت مجازی با افزایش فروش ناگهانی همراه شوند. کاربران با مشاهده‌ی محتوا و هدست‌های واقعیت مجازی نظیر آکیولس ریفت، وایو اچ‌تی‌سی و پلی استیشن وی آر رفته‌‌رفته به این محصولات علاقمند شده و از این‌رو هدست‌های واقعیت مجازی همه‌گیر خواهند شد. از جمله‌ی گجت‌های الکترونیکی دیگری که در سال‌های اخیر با افزایش فروش همراه بوده، تلویزیون‌های سه بعدی است. تلویزیون‌های سه بعدی نیز همچون هدست‌های واقعیت مجازی فروش پایینی را تجربه کردند، حال آنکه بنابر گزارش EET این تلویزیون‌ها در سال ۲۰۱۵ به فروش بالایی دست یافته‌اند.

یکی دیگر از موانعی که فروش هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی را پایین نگه داشته، نیاز به وجود یک پی‌سی قدرتمند گیمینگ برای انجام پردازش‌های مورد نیاز وایو اچ‌تی‌سی است، از این‌رو باید ۱٫۵۰۰ دلار دیگر را نیز به هزینه‌ی مورد نیاز برای خرید وایو اضافه کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات