گوشی گوگل پیکسل می تواند 30 دقیقه زیر آب سالم بماند

جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
یک ویدیو از تست گوشی‌هوشمند پیکسل گوگل منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه قادر است به مدت ۳۰ دقیقه زیر آب دوام بیاورد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس‌ال از هر نظر محصولات خوبی هستند. این دو محصول جدید، ضخامت کمی دارند، سخت‌افزار آن‌ها بسیار قدرتمند است، و دوربین تعبیه شده در این گوشی‌ها نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان است. البته هیچ محصولی بی‌نقص نبوده و گوشی‌هوشمند پیکسل نیز از این قاعده مستثنا نیست. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد این دو دستگاه وجود دارد، عدم ضد آب بودن آن‌ها است. البته پیکسل و پیکسل ایکس‌ال گواهی IP53 دارند که این یعنی در برابر اسپری کردن آب و نیز گرد و غبار تا حدی مقاومت دارند اما این موضوع باعث نمی‌شود که این گوشی‌ها را از نظر مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، با پرچمدارانی که کاملا ضد آب هستند مقایسه کرد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید تا کمی بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

شاید این مورد تا چند سال قبل یک ایراد محسوب نمی‌شد چراکه شرکتی مثل سامسونگ در سال ۲۰۱۴ اولین گوشی ضد آب خود یعنی گلکسی اس ۵ را معرفی کرد که این محصول نیز مقاومت کاملی در برابر نفوذ آب نداشت. اما رفته رفته شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در این زمینه بودیم و سامسونگ هم اکنون پرچمداران رده‌بالای خود را به صورت کاملا ضد آب و گرد و غبار تولید کرده است. با این وجود کاری که این غول کره‌ای در سال ۲۰۱۴ انجام داد را هم اکنون گوگل بر روی محصولات خود اعمال کرده است. اما به تازگی گزارشی منتشر شده که در واقع خبر خوبی برای علاقمندان به گوشی‌های هوشمند جدید گوگل است. علی‌رغم اینکه دو گوشی مورد بحث گواهی IP53 دارند، اما در یک ویدیو که در یوتیوب منتشر شده، پیکسل و پیکسل ایکس‌ال توسط یکی از کاربران این وب‌سایت مورد تست قرار گرفته و این دو محصول تا نیم ساعت را در زیر آب دوام آورده‌اند. در این ویدیو، در کمال تعجب پس از خارج کردن این دو گوشی‌هوشمند از آب، هیچ نشانه‌ای از آسیب در آن‌ها دیده نمی‌شود.

بنابراین امکان دارد گوگل دقیقا کاری که سونی با گوشی‌هوشمند اکسپریا زد ۵ پریمیوم کرده با با گوشی‌های امسال خود انجام داده باشد. اکسپریا زد ۵ پریمیوم مشخصا در برابر نفوذ آب مقاومت دارد اما با این وجود سونی اعلام کرده که این محصول را در محیط مربوط و زیر آب قرار ندهید. به نظر می‌رسد که گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال به طور کامل ضد آب نبوده و نمی‌توان در تمام شرایط از آن‌ها استفاده کرد و به همین دلیل است که این دو محصول امتیاز بالاتری را در مقاومت در برابر آب به دست نیاورده‌اند. اما با این وجود با توجه به ویدیوی مورد اشاره، مشخص می‌شود که اگر دو دستگاه مورد اشاره را با خود به حمام هم ببرید، احتمالا مشکلی برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد. البته نمی‌توان صرفا با این یک تست در مورد همه‌ی گوشی‌های پیکسل گوگل قضاوت کرد ولی مطمئنا به زودی شاهد تست‌های بیشتری بر روی قابلیت ضد آب بودن این محصولات خواهیم بود. در زیر می‌توانید ویدیو مورد بحث را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو با کیفیت اچ‌دی - دانلود با کیفیت ۳۶۰p

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات