مایکروسافت با افزایش فروش تبلت هایش، سهم اپل را در این حوزه تصاحب می کند

شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرده که شاهد افزایش ۳۸ درصدی فروش تبلت‌هایش در تابستان سال جاری بوده که نتیجه‌ی آن درآمد ۹۲۶ میلیون دلاری است.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرده که فروش تبلت‌های این کمپانی طی تابستان سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است. ردموندی‌ها در طول سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی به واسطه‌ی سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ فروش بسیار خوبی را تجربه کرده‌‌اند، بطوریکه درآمد حاصل از فروش این تبلت‌ها بیش از ۹۲۶ میلیون دلار اعلام شده است. مایکروسافت سال گذشته درآمدی ۶۷۲ میلیون دلاری کسب کرده بود که نشان از افزایش ۲۵۴ میلیون دلاری دارد. این کمپانی جزئیاتی را در مورد تعداد تبلت‌های به فروش رفته، ارائه نکرده است.

به نظر می‌رسد کاهش سهم اپل از بازار تبلت‌ها به معنای به دست گرفتن بازار توسط مایکروسافت است، چراکه با کاهش فروش تبلت‌های اپل میزان فروش تبلت‌های مایکروسافت افزایش پیدا می‌کند. اپل در ماه جولای اعلام کرد که میزان درآمد کسب شده از فروش تبلت‌هایش طی فصل دوم سال جاری بیش از ۷.۴ درصد افزایش پیدا کرده است، حال آنکه میزان فروش این کمپانی با کاهش ۹ درصدی به ۹.۹۵ میلیون دستگاه رسیده که دهمین فصل متوالی از کاهش ادامه‌دار فروش آیپد را رقم زده است.

اپل گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ را طی کنفرانسی که بامداد سه شنبه برگزار می‌شود، اعلام خواهد کرد. گمانه‌ها نشان از این دارد که اپل در فصل تابستان موفق به فروش ۹.۱ میلیون دستگاه آیپد شده است. تحلیل‌گران وال استریت در انتظار افزایش درآمد کسب شده به میزان ۱.۳ درصد و رسیدن به ۴.۳ میلیارد دلار هستند.

مایکروسافت با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سومش از درآمد ۲۲.۳۳ میلیارد دلاری خبر داده که بالاتر از برآوردهای وال استریت با پیش‌بینی درآمد ۲۱.۷۱ میلیارد دلاری است. پس از انتشار گزارش مالی مایکروسافت، ارزش سهام این کمپانی بیش از ۵.۵ درصد افزایش پیدا کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات