گوشی های پیکسل تا دو سال بروزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند

پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تضمین کرده که آپدیت‌ اندروید حداقل تا دو سال دیگر برای گوشی‌های پیکسل و پیکسل‌ایکس‌ال ارائه خواهد شد.
تبلیغات

معمولا کمپانی‌های مختلفی که دستگاه‌های اندرویدی تولید می‌کنند، برای انتشار نسخه‌های جدید سیستم‌عامل یاد شده با مشکلاتی از جمله تاخیر زیاد مواجه هستند، اما گوگل در این زمینه عموما عملکرد خوبی داشته است. همانطور که احتمالا می‌دانید، غول جستجوگرهای اینترنتی، بروزرسانی نسخه‌های جدید اندروید را برای محصولات نکسوسی خود تا حدود دو سال بعد از زمان عرضه‌ی این محصولات، منتشر می‌کرد. به عنوان مثال، گوشی‌هوشمند نکسوس ۵ که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و کمپانی ال‌جی ساخت آن را به عهده داشته، هم اکنون آپدیت اندروید را تا نسخه‌ی مارشمالو دریافت کرده چراکه این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل در اواخر سال ۲۰۱۵ منتشر شد. حال به نظر می‌رسد همین رویه برای گوشی‌های هوشمند پیکسل نیز تکرار خواهد شد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید تا در مورد جزئیات این خبر کمی بیشتر صحبت کنیم.

با توجه به آنچه گوگل در بخش بررسی و بروزرسانی اندروید در صفحه‌ی پشتیبانی دستگاه‌های نکسوس و نه پیکسل، اعلام کرده، این مورد تضمین شده که گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل‌ ایکس‌ال تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۸، آپدیت‌های جدید اندروید را دریافت خواهند کرد و علاوه بر این، وصله‌های امنیتی برای دو محصول یاد شده تا اکتبر سال ۲۰۱۹ (یا ۱۸ ماه پس از عرضه‌ی گوشی‌های پیکسل در فروشگاه گوگل) منتشر می‌شود. البته احتمال دارد حتی پس از اکتبر ۲۰۱۸ نیز گوگل بروزرسانی‌های بزرگی را برای دو گوشی‌هوشمند جدید خود عرضه کند اما این موضوع رسما توسط این شرکت اعلام نشده است.

در هر صورت با توجه به اینکه امکان باز کردن قفل بوت‌لودر دو دستگاه مورد بحث (به غیر از مدل‌هایی که توسط اپراتور Verizon به فروش می‌رسد) وجود دارد، حتی پس از اتمام زمان پشتیبانی رسمی گوگل، جامعه‌ی توسعه‌دهندگان اندروید قطعا نسخه‌های جدید این سیستم‌عامل را برای دو محصول مورد بحث منتشر خواهند کرد. بد نیست اشاره کنیم که از چند ماه پیش، رام‌هایی که بر پایه‌ی اندروید ۷.۰ نوقا توسعه داده شده، برای گوشی‌هوشمند نکسوس ۵ در دسترس قرار گرفته است. البته به دلیل قیمت بالایی که گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال نسبت به محصولات ارزان‌تر دارند، احتمال دارد تعداد توسعه‌دهندگانی که پس از پشتیبانی رسمی گوگل، نسخه‌های جدید اندروید را برای این دو دستگاه آماده می‌کنند کمتر باشد. لازم به ذکر است که قیمت گوشی‌های امسال گوگل از ۶۴۹ دلار شروع می‌شود و این در حالی است که نکسوس ۵ قیمتی معادل ۳۴۹ دلار داشت.

نظر شما در مورد این گوشی‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات