اینفینیتی مدل کانورتیبل Q60 را از رده خارج می کند

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اینفینیتی به تازگی مدل Q60 را باز طراحی کرده و به بازار ارائه داده است اما به نظر می‌رسد که این کمپانی برنامه‌ای برای عرضه‌ی مدل کانورتیبل ندارد.
تبلیغات

خودروی Infiniti Q60 در مدل Convertible دیگر تولید نخواهد شد. متاسفانه این خبر توسط جراردو کارمونا، سرپرست بخش استراتژی محصولات این سازنده‌ی خودروهای لوکس ژاپنی با مجله‌ی Motoring، طی گفت‌و‌گویی در میان گذاشته شده است. بنا به گفته‌های کارمانو دلیل از رده خارج کردن این مدل، فروش پایین آن بوده است.

کمپانی اینفینیتی در ایالات متحده ۳۹۴۹ دستگاه Q60 را در سال ۲۰۱۵ به فروس رسانده است که اکثر آنها کوپه بوده‌اند. بر همین اساس کارمونا گفته است که تمرکز اینفینیتی روی مدل‌های کوپه قرار خواهد گرفت و مدل کانورتیبل از رده خارج خواهد شد.

اینفینتی-Q60

مدل قبلی خودروی اینفینیتی Q60 کانورتیبل همراه با خودروی اینفینیتی G37 کانورتیبل در سال ۲۰۰۹ در کنار خودروی نیسان 370Z Roadster که هر سه از یک پلتفرم بهره می‌بردند، به بازار عرضه شدند. اما با توجه به عدم تولید مدلی با سقف متحرک برای سری Z نیسان، به نظر می‌رسد که تولید مدلی کانورتیبل برای خودروی اینفینیتی Q60 دیگر توجیه اقتصادی ندارد چراکه پلتفرم مورد بحث کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها در این کمپانی داشته است.

اینفینتی-Q60

 همچنین در گزارش دیگری کارمونا عرضه‌ی مدلی پرقدرت با توانایی‌های حرکتی بالا را توسط اینفینی برای خودروی Q60 منتفی دانست. در نتیجه اینفینیتی به جای آماده‌سازی خود برای ورود به میدان رقابتی که خودروهایی چون سری M بی‌ام‌و و سری AMG مرسدس بنز در آن حضور دارند، به تماشا خواهد نشست. کارمانو در همین باره گفته است که خودروهای پرقدرت همواره مد نظر اینفینیتی بوده است چراکه این کمپانی پایه و اساس خود را همواره قدرت و کارایی قرار داده است، اما مدل بعدی این کمپانی برای ارائه در این سری در آینده‌ی نه‌چندان نزدیک معرفی خواهد شد.

زمانی که جوهان دینایسچن، مدیریت کمپانی اینفینیتی را بر عهده داشت، این کمپانی با ارائه‌ی خودروی مفهومی ۵۶۰ اسب بخاری Q50 Eau Rouge در نمایشگاه خودرو دیترویت سال ۲۰۱۴ نشان داد که امکان به چالش کشیدن خودروهایی چون سری M بی‌ام‌و و AMG مرسدس بنز وجود دارد. هرچند که با ترک اینفینیتی توسط دینایسچن و پذیرش مدیریت کادیلاک، شانس به تولید رسیدن رقیبی برای دو خودروی M3 و C63 از میان رفت.

اینفینیتی-Q50 Eau Rouge
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات