مهندس ارشد پیشین بی ام و، مسئول پروژه هیوندای RN30 بوده است

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مدل مفهومی هیوندای RN30 که در جریان نمایشگاه خودرو پاریس 2016 رونمایی شد، حاصل تلاش­‌های بی‌­وقفه­‌ی مهندس پیشین بی ام و است.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۴ آلبرت بیرمن (Albert Biermann) پس از سی سال خدمت در بخش M کمپانی بی‌ام‌و، این شرکت را به مقصد کمپانی خودروسازی هیوندای ترک کرد. خبر ترک بی‌ام‌و توسط بیرمن به تنهایی شوک بزرگی برای هواداران محسوب می­‌شد، اما ترک این شرکت آلمانی به مقصد هیوندای شوک بزرگ‌­تری برای همگان بود. بیرمن پس از ورود به هیوندای به سمت ریاست بخش تست خودرو و توسعه‌­ی عملکرد منصوب شد که بعدها این بخش به شرکت زیرمجموعه‌­ی کمپانی تحت عنوان هیوندای N تبدیل شد و امروز نتیجه‌­ی سخت­‌کوشی این مهندس ۵۹ ساله را شاهد هستیم.

هیوندای RN30

این که هیوندای حرف N را برای شرکت زیرمجموعه­‌ی خود انتخاب کرده است و در لوگوی آن از رنگ‌­های نزدیک به رنگ‌­های کمپانی M بی‌ام‌و استفاده کرده است تصادفی نیست. این خودروساز کره­‌ای بارها به روشنی عنوان کرده است که خواستار بخشی از سهم بازار خودروهای با عملکرد بالا را که توسط بی‌ام‌و طراحی می­‌شوند، است. با ارائه­‌ی مدل مفهومی هیوندای RN30 می­‌توان اذعان کرد که این کمپانی تا حدودی به هدف خود دست یافته است و به لطف حضور بیرمن، این مدل مفهومی از استانداردهایی در سطح بی‌ام‌و برخوردار است.

هیوندای RN30

با اینکه بیرمن سرپرست توسعه‌­ی بی‌ام‌و F80 M3 ،F82 M4 و مدل‌­های  M5 و M6 بوده است، با طراحی هیوندای RN30 نشان داده است که بهبود عملکرد خودروها همچنان از بالاترین اولویت‌­های اوست. پیشرانه­‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر این خودرو قادر است توانی معادل ۳۸۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۴۴۷ نیوتن‌­متر تولید نماید. گیربکس مجهز به کلاچ دوگانه­‌ی به­‌کار رفته در این خودرو قدرت تولید شده توسط پیشرانه را به هر چهار چرخ منتقل می­‌‌کند و دیفرانسیل الکترونیکی پیشرفته‌­ی لغزش محدود این خودرو نیز وظیفه‌ی جلوگیری از لغزیدن آن در سرعت­‌های بالا را بر عهده دارد.

هیوندای RN30

طبق اعلام این شرکت، هیوندای RN30 بطور کلی در پیست نوربرگ‌­رینگ توسعه یافته، پیستی که برای بیرمن آشنا است. با اینکه RN30 یک مدل مفهومی است، اما طبق شواهد موجود، به زودی شاهد فروش و حضور آن در خیابان‌ها خواهیم بود.

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات