ایران رکورد سرشماری اینترنتی را شکست

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
با مشارکت ۳۹ درصدی جمعیت کشور در سرشماری اینترنتی، ایران در جایگاهی بالاتر از ژاپن قرار گرفت.
تبلیغات

سرشماری اینترنتی در ایران با مشارکت و استقبال گسترده مردم روبرو شده است. این سرشماری که قرار بود تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۴ مهرماه پایان یابد، در ابتدا تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه ۲۷ مهرماه تمدید شد و پس از استقبال گسترده مردم و ثبت رکوردی تازه در دنیا، برای بار دوم تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۳۰ مهرماه تمدید شد.

رکورد سرشماری اینترنتی در دنیا تا روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در اختیار ژاپن بود. ژاپنی‌ها با مشارکت ۳۵ درصدی در سرشماری اینترنتی توانسته بودند رتبه اول این ثبت‌نام اینترنتی را از آن خود کنند.

اما بنا بر آمارهای اعلام شده تا ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۷ مهرماه، ایران از رکورد ژاپن در این زمینه عبور کرد و توانست نام خود را به عنوان بیشترین مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی ثبت کند.

بر اساس این آمار تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۵، بیش از ۹ میلیون و ۳۵۳ هزار خانوار معادل بیش از ۳۱ میلیون و ۴۷۰ هزار نفر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند.

بدین ترتیب ۳۹ درصد از جمعیت کشور در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند، در حالی که سرشماری اینترنتی تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۳۰ مهرماه تمدید شده است و این آمار در روزهای باقی‌مانده رشد خواهد داشت.

هرچند که از امروز سرشماری حضوری انجام خواهد شد، اما هموطنان عزیز فرصت دارند پیش از حضور مأموران آمار، در سرشماری اینترنتی کشور شرکت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات