۱۱ کاری که با انجام آن اطرافیانتان را از خود بیزار می‌کنید

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کارهای زیادی هست که با انجام آن اطرافیانتان را از خود دور می‌کنید. بیشتر این کارها نیازی به تلاش ندارند. در این جا به مواردی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
تبلیغات

۱. اشتراک عکس‌های زیاد در شبکه‌های اجتماعی

به اشتراک گذاشتن عکس‌های خیلی زیاد در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک می‌تواند به روابط شما آسیب بزند. اشتراک گذاری عکس‌های خانوادگی زیاد تصویر خوبی از شما برای دوستان و اطرافیان‌تان نمی‌سازد.

۲. داشتن دوستان خیلی زیاد یا خیلی کم در فیسبوک

در یک پژوهش، میزان محبوبیت افراد وقتی‌که فرد در حدود ۱۰۰ دوست فیس‌بوکی داشت در پایین‌ترین حالت ممکن بود. همچنین این محبوبیت وقتی آن شخص بیش از ۳۰۰ دوست داشت هم به همین ترتیب بود.

۳. افشا کردن موارد خصوصی

فاش کردن موضوعات شخصی در شرایطی که تازه وارد رابطه دوستی شده‌اید و در حال شناختن یکدیگر هستید باعث می‌شود که شما در نظر دیگران، شخصیت سستی داشته باشید. به‌جای آن سعی کنید درباره سرگرمی‌ها و خاطرات دل‌نشین کودکی خود صحبت کنید.

۴. گذاشتن عکس کلوزآپ (نمای نزدیک) به‌عنوان پروفایل

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که عکس چهره از فاصله نیم متری کمتر قابل‌اعتماد، جذاب و مناسب نسبت به عکسی است که از فاصله ۱.۵ متری از چهره گرفته شود.

۵. مخفی کردن احساسات

دانشمندان می‌گویند ابراز احساسات استراتژی بهتری برای این است که اطرافیان شما را دوست داشته باشند نسبت به فروخوردن احساسات.

۶. بیش‌ازحد خوب رفتار کردن

یک تحقیق نشان می‌دهد که بیش‌ازحد خوب رفتار کردن باعث می‌شود بد جلوه کنید یا به نظر اهداف دیگری داشته باشید. بعضی وقت‌ها هم بگویید: «نه» و برای این منفی جواب دادن دلیلی بیاورید که چرا نمی‌توانید آن کار را انجام دهید.

۷. تعریف از خود

برای تحت تأثیر قرار دادن دوستان و همکارانتان از تعریف از خودتان درحالی‌که تلاش می‌کنید خود را فروتن نشان دهید، خودداری کنید. این رفتار باعث دوری افراد از شما می‌شود.

۸. بیش‌ازحد دستپاچه شدن

پژوهش‌ها نشان می‌دهد بوی عرق ناشی از عصبی شدن به‌صورت ناخودآگاه باعث می‌شود دیگران قضاوت دیگری راجع به شخصیت‌تان داشته باشند. همچنین به نظر آن‌ها شما کمتر قابل‌اعتماد و اطمینان خواهید بود.

۹. شوخ‌طبع نبودن

بر اساس یک تحقیق افرادی که خیلی خشک هستند و چندان اهل شوخی نیستند چندان محبوب دیگران نخواهند بود.

۱۰. نخندیدن

بر اساس یک پژوهش افرادی که لبخند می‌زنند محبوب‌تر از کسانی هستند که این کار را انجام نمی‌دهند.

۱۱. نشان دادن تنفر از کسی

وقتی‌که فکر کنیم کسی از ما خوشش می‌آید، ما هم این علاقه را نسبت به او حس خواهیم کرد. در نقطه‌ی مقابل اگر شما رفتاری کنید که نشان دهد از کسی متنفر هستید، این موضوع روی احساس دیگران نسبت به شما هم تاثیر می‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات